دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1393 - 14:14

گام استوار دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در راه‌اندازی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان

کارگاه آموزشی جایگاه و نقش جامعه دانشگاهی در شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان با حضور روسا و معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان فارس به میزبانی واحد زرقان برگزار شد.
کد خبر : 7669

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فارس در روز نخست این کارگاه با تاکید بر راه اندازی موسسات دانش بنیان در استان فارس اظهار کرد: یکی از راهکارهای کاهش وابستگی به شهریه که از برنامه‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی است، با راه اندازی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تحقق پیدا خواهد کرد.


عبدالمجید اسدی ادامه داد: روسا و معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان فارس در برنامه ریزیهای پژوهشی واحد‌ها با فراهم کردن شرایط مناسب برای راه اندازی شرکتها و موسسات دانش بنیان، بستر مناسب برای مشارکت و حضور استادان و دانشجویان در این شرکت‌ها را آماده سازند.


سرپرست واحد زرقان هم با توجه به نزدیکی صنایع شهرک صنعتی زرقان به این واحد دانشگاهی بیان کرد: راه اندازی شرکتهای دانش بنیان با همکاری شرکتها و صنایع تولیدی شهر زرقان یکی از اولویتهای کاری این واحد دانشگاهی برای گام برداشتن در مسیر فعالیت اقتصادی است.


خاتم ساز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان علاوه بر برنامه ریزی برای راه اندازی این موسسات، آمادگی برای همکاری سایر واحدهای استان فارس برای همکاری و راه اندازی موسسات دانش بنیان در شهرک صنعتی زرقان را دارد.


در این کارگاه که به مدت دو روز در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه برگزار شد طرح‌های اقتصادی برای شرکتهای دانش بنیان استان فارس و همچنین شیوه‌های حمایت از این شرکت‌ها و جنبه‌های حقوقی تاسیس و فعالیت این موسسات از سوی مدرسان برای شرکت کنندگان بیان شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته