دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1393 - 13:51

درآمد میلیونی فروش مواد محترقه برای چهارشنبه‌سوری

اگر چه فروش مواد محترقه از سوی نیروی انتظامی منع شده‌ است، هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و چهارشنبه‌ سوری، برخی از فروش این مواد آتش‌بازی درآمدهای میلیونی به جیب می‌زنند.
کد خبر : 7666

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در روزهای پایانی اسفندماه در کنار حراجی‌های پوشاک کنار خیابان، بازار فروش انواع مواد محترقه نیز داغ است و حتی هر سال مدل‌های جدیدی از این قبیل کالاها در بازار فروش رونمایی می‌شوند.


«بالن آروزها» یکی از جالب‌ترین انواع وسایل چهارشنبه‌سوری است، اما جالب‌تر آن است که این بالن‌ها آرزوهای فروشندگان و در واقع تولیدکنندگان چینی را برای پولدار شدن برآورده می‌کنند. این بالن‌ها که از یک شمع کوچک و یک تکه کاغذ تشکیل شده‌اند، بین 2 تا 3 هزار تومان قیمت دارند.


در همین رابطه یکی از فروشندگان مواد محترقه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه میزان فروش روزانه حاصل از مواد محترقه برای ایام چهارشنبه‌سوری حدود 250 تا 300 هزار تومان است، گفت: با وجود داشتن شغلی دیگر، عموما یک هفته مانده به ایام چهارشنبه‌سوری اقدام به فروش مواد محترقه می‌کنم که با گذشت هر یک روز و نزدیک شدن به این ایام، میزان فروش نیز بالاتر می‌رود.


وی افزود: با توجه به اینکه ماموران گشت سازمان شهرداری و نیروی انتظامی به رصد بازار و دست‌فروش‌های شب عید می‌پردازند و فروش مواد محترقه نیز ممنوع است، بنابراین برای افزایش ضریب اطمینان کاری در طول روز اقدام به فروش در چند نقطه شهر می‌کنم.


او با بیان اینکه اکثر فروشندگان در انبارهای مغازه‌ها و پاساژها مواد محترقه را نگهداری می‌کنند، اظهار کرد: معمولا چند نمونه از وسایل آتش‌بازی را برای انتخاب مشتریان با خود به همراه دارم که در صورت درخواست تعداد بیشتری از مواد محترقه، آن را از انبار نزدیک به محل استقرارم تامین می‌کنم.


به گفته وی، قیمت هر عدد فشفشه 2 تا 5 هزار تومان و قیمت آبشار 10 تا 45 هزار تومان است.


این فروشند همواد محترقه با تاکید بر این که قرار گرفتن در مکان‌های نزدیک به مدارس و پارک‌ها بیشترین امکان فروش را فراهم می‌کند،‌ افزود: البته فقطه بچه‌ها نیستند که از من خرید می‌کنند بلکه خرید آنها بیشتر به مواد محترقه بی‌خطر محدود است، اما بزرگترها هم بیشتر خرید می‌کنند و هم وسایل پرهیجان‌تر را می‌خواهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته