دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 12:52
با موافقت دکتر میرزاده

واحد کرمان حوزه برگزاری آزمون زبانEPT دانشگاه آزاد اسلامی در جنوب شرق کشور شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از انتخاب این واحد به عنوان مرکزیت جنوب شرق کشور برای برگزاری آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 76655

دکتر محمدمهدی فروغی در این باره به آنا گفت: «با پیگیری‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و اعلام آمادگی واحد کرمان و با تایید دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، از سال 1395 آزمون زبان انگلیسی EPT واحدهای جنوب شرق دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمان برگزار خواهد شد.»


رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان کرمان با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب واحد کرمان برای برای برگزاری این آزمون، اظهار کرد:« همه متقاضیان شرکت در این آزمون در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی می‌توانند شهر کرمان را به عنوان حوزه برگزاری آزمون انتخاب کنند.»


EPT آزمونی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان و مخفف عبارت English Proficiency Test است.


این آزمون ویژه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است که از سال 1386 به منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان آن برگزار می‌شود. همه دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت دارا نبودن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده از سوی دانشگاه، موظف به شرکت در آزمون EPT و کسب حداقل نمره قبولی در آن هستند.


از نظر ساختاری می‌توان آزمون EPT را با آزمون بین‌المللی TOEFL PBT مقایسه کرد. سطح سختی این آزمون مانند تافل دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته