دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 12:05
موافق/

نماینده قم: اختصاص 1890 میلیارد تومان برای امنیت داخلی در بودجه 95 اقدام درستی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی و احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای باید 5 درصد از منابع عمومی کشور به بخش دفاعی و تقویت بنیه نظامی اختصاص یابد که در لایحه بودجه 95 به خوبی دولت و کمیسیون تلفیق در این جهت حرکت کردند.
کد خبر : 76640

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، احمد امیرآبادی که به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: کشور در شرایط رکودی قرار دارد و با توجه به این موضوع عدم افزایش نرخ‌های مالیاتی و توجه بیشتر به توسعه پایه‌های مالیاتی به جای نرخ رشد مالیات در لایحه بودجه به شکل مثبتی دیده شده است. همچنین سیاست‌های کلی نظام در اسناد بالادستی به خوبی در لایحه بودجه دیده شده است که این نکته نیز از نقاط قوت لایحه بودجه 95 کل کشور است.


وی افزود: اختصاص 1890 میلیارد تومان برای موضوع امنیت داخلی و 710 هزار میلیارد تومان در بخش فرهنگ نیز اعتباراتی است که به درستی در لایحه بودجه 95 دیده شده است.


وی با اشاره به امر تولید در لایحه بودجه 95 کل کشور گفت: اختصاص 300 میلیارد تومان به حوزه تولید هرچند که در شرایط فعلی نیاز کشور را به طور مطلوب در حوزه صنعت جبران نمی‌کند، می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند. همچنین اختصاص 400 میلیارد تومان به بخش آموزش عالی و آموزشگاه‌ها و 1340 میلیارد تومان به راه روستایی و راه‌آهن نیز از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه در سال 95 است.


نماینده مردم قم تصریح کرد: توجه به راه روستایی در لایحه بودجه و همچنین نیاز بخش درمان نیز قابل اتکا و قابل ملاحظه است. به طوری که با توجه به بدهی 7000 میلیارد تومانی بخش سلامت و بیمه‌های سلامت پیش‌بینی 1000 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش می‌تواند امیدواری‌هایی را برای تصفیه این بدهی‌ها ایجاد کند که در این صورت شاهد حرکت رو به جلوی بخش بهداشت و درمان خواهیم بود و مسیری که از ابتدای دولت آغاز شده است با امید بیشتری تداوم می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته