دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات احساساتی «چَپی» با راه و رسمی مستقل روی پرده سینما رفت + تریلر

فیلم علمی-تخیلی «چَپی» که از سه روز پیش به روی پرده آمده است، به موضوع فکر و احساس پیدا کردن یک ربات و همراهی او با انسان‌ها می‌پردازد.
کد خبر : 7663

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، «چَپی» (Chappie) که فیلمی علمی-تخیلی ساخته نیل بلوکمپ، فیلم‌ساز متولد آفریقای جنوبی از روز جمعه روی پرده رفته و در آخرهفته گذشته با فروشی معادل 13.3 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکا شده است.


نیل بلوکمپ سازنده فیلم «چَپی» نویسنده، کارگردان و متخصص جلوه‌های ویژه متولد 1979 در ژوهانسبورگ، از سال 2004 بعد از ساختن چند فیلم کوتاه، در سال 2009 فیلم علمی-تخیلی «منطقه 9» را درباره شورش در پناهگاه موجوداتی فضایی در آفریقای جنوبی ساخت که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و همچنین جایزه فیلم‌نامه گلدن‌گلوب شد و در سال 2013 نیز «سرای سعادت» (Elysium) را با بازی مت دیمون و جودی فاستر کارگردانی کرد که داستان آن در سال 2154 می‌گذرد و زندگی دوزخی مردم آینده زمین را که در آرزوی زیستن در یک ابر شهر مختص افراد نخبه و ثروتمند بر فراز جو زمین هستند، تصویر کرده است.


وی همچنین قرارداد ساختن فیلم بعدی مجموعه سینمایی «بیگانه» ریدلی اسکات و جیمز کمرون را با فاکس قرن بیستم امضا کرده و طرح‌هایی ا ز فیلمی را که قرار است بسازد، در فضای مجازی منتشر کرده است.


فیلم «چپی» محصول مشترک مکزیک و آمریکا با بودجه 49 میلیون دلار در لوکیشن‌های آفریقای جنوبی تولید شده است. هیو جکمن، سیگورنی ویور و دِیو پاتل در این فیلم بازی کرده‌اند و شارلتو کاپلی نیز صداپیشگی شخصیت روبات موسوم به چپی را بر عهده داشته است.


داستان «چَپی» در آینده نزدیک می‌گذرد که یک نیروی پلیس مقتدر اما خشن و مکانیزه مأموریت مقابله با جرم و جنایت را بر عهده دارد. وقتی یکی از نیروهای پلیس، روباتی که چَپی نام دارد، ربوده و برنامه‌ریزی مجدد می‌شود، به‌عنوان اولین رباتی که می‌تواند برای خود فکر و احساس کند، راه و رسم مستقلی را در پیش می‌گیرد.


تریلر فیلم «چَپی» را در لینک ذیل می‌توانید تماشا کنید:







گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: بیگانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته