دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 10:54

عزیزمحمدی: اساسنامه سال 86 فدراسیون فوتبال به تصویب برسد، بهتر است/ تغییرات فیفا باید اعمال شود

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: تا زمانی که اسناد اساسنامه به ثبت نرسد نمی‌توانیم درخصوص آن اظهارنظر متقنی داشته باشیم.
کد خبر : 76542

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوبه هیات دولت را ندارد و برای برگزاری انتخابات این فدراسیون نیاز به تصویب این نهاد دارد. این درحالی است که مطابق قانون برای تصویب اساسنامه فدراسیون این اساسنامه باید از طریق وزارت ورزش در اختیار هیات دولت قرار بگیرد و به همین خاطر جلساتی بین وزارتی‌ها و اعضای هیات رئیسه فدراسیون برگزار شده که خروجی مناسبی نداشته است.


وزارتی‌ها حداقل در چهار مورد خواستار تغییرات در اساسنامه فدراسیون هستند و البته که می‌خواهند اساسنامه سال 86 برای تصویب ارسال شود درحالی که اساسنامه سال 90 فدراسیون فوتبال پس از تأیید مجمع به فیفا ارسال شده است. حالا وزارت ورزش در چهار مورد می‌خواهد نظرات خود را در اساسنامه اعمال کند که این موضوع می‌تواند خطراتی را از سوی فیفا برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد و به همین دلیل هم هیأت رئیس روز گذشته با این دخالت آشکار وزارت مخالفت کرد.


عزیزالله محمدی یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال در خصوص تصویب اساسنامه و خطرات دخالت وزارت ورزش به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «به نظرم تمامی صحبت‌هایی که درباره تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود گمانه‌زنی است. شاید این صحبت‌ها مطرح شده باشد اما تا زمانی که اسناد به ثبت نرسند نمی‌توانیم درخصوص آن اظهارنظر قطعی داشته باشیم. »


وی درمورد اینکه نظرش درمورد اتفاقات‌ اخیر چیست؟ بیان کرد: «مطمئنم دولت محترم و فدراسیون فوتبال دنبال این هستند که اساسنامه به موقع به تصویب برسد تا انتخابات بدون مشکلی برگزار شود. این موضوع از سوی وزیر ورزش و رئیس فدراسیون بار‌ها گفته شده‌ است. تا نتیجه نهایی جلسات مشخص نشود بهتر است از هرگونه پیش‌داوری بپرهیزیم.»


عزیزمحمدی با بیان این موضوع که معتقد است اساسنامه سال 86 باید دوباره به تصویب برسد، تصریح کرد: «در اساسنامه سال 86 اجازه داده شد مجمع فدراسیون فوتبال تغییراتی که می خواهد را در اساسنامه سال 90 اعمال کند. با توجه به این موضوع بهتر است این اساسنامه دوباره به تصویب برسد. ضمن اینکه هفتم اسفند سال گذشته اصلاحات لازم در اساسنامه فیفا اعمال شده و تا هفتم اردیبهشت به کل فدراسیون‌های دنیا ارسال می‌شود تا همگی آخرین تغییرات را در اساسنامه خود اعمال کنند. پس تمامی فدراسیون‌های فوتبال باید اساسنامه خود را براساس آخرین تغییرات فیفا تغییر دهند. حالا هرکسی که در انتخابات موفق شد ریاست را برعهده بگیرد بداند که باید در آینده کارگروهی میان اعضای مجمع و کارشناسان خبره تشکیل شود تا اصلاحات جدید فیفا را در اساسنامه فدراسیون اعمال کنند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته