دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شماره 150 خودرو در تقویم یادگاری دزدان!

دزدان سابقه داری که برای پنجمین بار با تیراندازی پلیس مشهد دستگیر شده اند در حالی به سرقت های متعدد از داخل خودروها اعتراف کردند که شماره پلاک 150 خودرو را به عنوان یادگاری در تقویم روزانه سرقت های خود یادداشت کرده اند.
کد خبر : 76531
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، بعد از ظهر چهارشنبه گذشته ماموران کلانتری خواجه ربیع مشهد مشغول انجام وظیفه و گشت زنی در اطراف میدان خیام بودند که به 2 جوان مشکوک شدند. آن ها در حالی که اطراف خودرو را می پاییدند کنار یک دستگاه پراید ایستاده بودند ودر خودرویی دیگر را باز می کردند. ماموران انتظامی که با شم پلیسی خود دریافته بودند، مظنونان قصد سرقت از داخل خودروی شهروندی را دارند آژیرکشان به سوی آن ها رفتند اما 2 جوان با دیدن خودروی پلیس، داخل پراید پریدند و از محل متواری شدند. ماموران انتظامی که دیگر یقین داشتند با دزدان حرفه ای روبه رو شده اند که روز روشن به اموال مردم دستبرد می زنند به تعقیب آن ها پرداختند و فرمان «ایست» صادر کردند اما سارقان بدون توجه به فرمان پلیس به فرار خود ادامه دادند.

در همین حال ماموران انتظامی با به کار گیری قانون حمل سلاح، چند تیر هوایی شلیک کردند و به دزدان فراری اخطار جدی دادند که متوقف شوند. سارقان که هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودند وقتی اوضاع را وخیم دیدند به ناچار از سرعت خودرو کاستند و در محاصره پلیس قرار گرفتند. گزارش خراسان حاکی است: با دستگیری 2 جوان پرایدسوار، آن ها برای انجام بازجویی به کلانتری هدایت شدند و به دستور سرهنگ عبداللهی (رئیس کلانتری خواجه ربیع) در اختیار ماموران تجسس قرار گرفتند تا بازجویی از آنان به شیوه های پلیسی و تخصصی ادامه یابد. در بازرسی از داخل پراید سارقان، 80 فقره مدرک و سند شناسایی اتباع خارجی، گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و اسناد ملکی به همراه 9 دستگاه ضبط و پخش خودرو، 5 عدد پلاک خودروهای مسروقه و تعداد زیادی لوازم دیگر کشف و ضبط شد؛ بنابراین گزارش، با کشف اموال مسروقه از 2 سارق جوان، ماموران انتظامی مراتب را برای کسب تکلیف قضایی به قاضی موحدی راد (معاون دادستان و سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد) اطلاع دادند.

مقام قضایی که با توجه به سال ها تجربه قضایی خود احتمال می داد متهمان دستگیرشده از دزدان حرفه ای و سابقه دار باشند، دستور داد ضمن بررسی سوابق متهمان، درباره سرقت های احتمالی دیگر آنان نیز تحقیقات گسترده ای انجام گیرد.

این گزارش حاکی است در پی صدور دستور قضایی، بازجویی ها به شیوه فنی ادامه یافت و مشخص شد که 2 جوان از سارقان حرفه ای هستند که چندین فقره سابقه کیفری دارند. در بازرسی های بیشتر از 2 متهم مذکور، یک جلد تقویم روزانه کشف شد که داخل آن شماره پلاک 150 خودرو نوشته شده بود. سارقان در بازجویی ها اعتراف کردند معمولا در اطراف حرم مطهر به اموال داخل خودروها دستبرد می زدند و سپس شماره های پلاک خودروها را نیز برای یادگاری در تقویم روزانه یادداشت می کردند.

آن ها همچنین معترف شدند به خاطر تامین هزینه های اعتیادشان به مواد مخدر صنعتی، در اطراف مراکز تجاری دست به سرقت می زدند. بنابراین گزارش، با انتقال متهمان به پایگاه آگاهی شمال مشهد، تحقیقات بیشتر درباره سرقت های احتمالی دیگر آنان ادامه یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته