دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1395 - 17:00
در دیدار رئیس دانشگاه تهران با هیات عالی‌رتبه دانشگاهی ایتالیا تاکید شد؛

گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ایتالیا

راه‌های گسترش همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا در دیدار هیات عالی‌رتبه دانشگاهی ایتالیا با رئیس و هیات‌رئیسه دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 76498

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار که با حضور پرفسور «فدریکو چنیکه پالمی»، مدیر دفتر ارتقا، برنامه‌ریزی و هماهنگی تحقیقات بین‌المللی وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا، «پرفسور فابیو فوگه»، استاد تاریخ نهادهای سیاسی و رئیس دانشگاه «پاویا» ایتالیا پرفسور «چرتی»، رایزن فرهنگی ایتالیا و معاونان آموزشی، سرمایه‌گذاری و بین‌الملل دانشگاه تهران برگزار شد، دو طرف بر تبادل تجربه درباره نحوه کار تشکل و انجمن‌های دانشگاه‌های برتر، مقررات، نمونه‌های موفق مدیریتی آموزش‌ عالی، آموزش مجازی، ارایه دروس به زبان‌های بین‌المللی، تبادل استاد و دانشجو و کمک به انجام فرصت‌های مطالعاتی استادان و دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ایتالیا شدند.


چنیکه پالمی با توجه به ضرورت تماس فرهنگی و ظرفیت‌های بالای همکاری بین دو کشور و اشاره به اولین نشست کمیته مشترک همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا خواستار همکاری دانشگاه تهران در زمینه تبادل محققان و پژوهشگران جوان شد.


دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، با اشاره به جایگاه و قدمت دانشگاه تهران و پیشرو بودن در تحولات علمی و فرهنگی و ذکر این نکته که دانشگاه تهران اولین انتخاب دانشجویان و استادان دانشگاه تهران است، از علاقه‌مندی هیأت ایتالیایی به توسعه همکاری‌ها استقبال کرد.


او با توجه به تجارب گذشته، همکاری در زمینه مدرک مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های عمده ایتالیا را مطرح کرد و افزود: «تلاش دانشگاه تهران بر این است که این ارتباطات به صورت نظام‌مند در دانشگاه برقرار شود و از این همکاری‌ها، دانشگاه و جامعه بهره‌مند شوند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب