دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1395 - 18:53

توکلی: اقتصاد کشور با وجود فساد روی خوش نخواهد دید

نشست علمی تخصصی بررسی مؤلفه‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور جمعی از پژوهشگران حوزه دین و رسانه و پژوهشگران انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم، در اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در قم برگزار شد.
کد خبر : 76477

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر حوزه، احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست به مؤلفه مهم تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومی در مقابل اقتصاد ریاضتی است و اقتصاد مقاومتی یعنی توانا شدن در پیش‌بینی و پیشگیری از آثار منفی تکانه‌های اقتصادی و درمان و بازسازی اقتصاد پس از وقوع آن یا پیش‌بینی تکانه مثبت و استحصال منافع زیاد از آن؛ لذا با شناخت درست و صحیح این تکانه‌ها، باید با تقوا، خیرخواهی عام، عقلانیت و سلامت و مبرا بودن سیاست‌گذاران و کارگزاران از فشارهای سیاسی، آیین‌های دادرسی عادلانه و تعهد، وطن‌دوستی و اتحاد ملی و عدالت توزیعی در دارایی و درآمد، پیش‌بینی پذیری قوانین و سیاست‌ها را محقق کرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم تقویت احزاب، تعیین شرایط احراز سمت‌های سیاسی، کار فرهنگی سنگین برای تقویت هنجارهای اخلاق سیاسی از طریق رسانه‌ها را از جمله راه‌کارهای مقابله با آثار منفی تکانه‌های اقتصادی دانست.


وی افزود:سازمان صدا و سیما به عنوان نهاد تفاهم‌ساز می‌تواند کشمکش‌ها و اختلاف‌ها را اصلاح و به سرمایه اجتماعی تبدیل نماید.


این فعال سیاسی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی تعادل بخشی در بودجه و کاهش درآمدهای مبتنی بر فروش نفت است. بنابراین ارز نفتی دوای درد اقتصاد ما نیست، بلکه بلای جان رشد کشور ما است، چراکه تورم؛کاهش بهره‌وری و رکود اقتصادی را به همراه دارد.


وی در پاسخ به این سؤال که رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی چگونه می‌توانند نقش ایفا کنند؟ گفت: کار رسانه شبیه به معجزه است، یک واقعیت داریم و یک تلقی از واقعیت و رسانه‌ها از طریق فرهیختگان تلقی از واقعیت را بسازند و مفاهیم را در قالب‌های نمایشی و هنرمندانه تبیین نمایند، چرا که اختلاف نظر ،چالش اصلی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است.


نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حکومت باید با اقتدار، نظم مورد وفاق را تأمین و اعتبار خود را تثبیت نماید و این مسئله با قانون تامین خواهد شد، چرا که اقتصاد کشور با وجود فساد روی خوش را نخواهد دید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته