دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 08:58
در گفت‌وگو با آنا

سرمربی تیم ملی رویینگ: ایران جز مدعیان کسب سهمیه المپیک است/ شانسی برای کسب مدال نداریم

محمدعلی قرائت گفت: ما جایگاه خودمان را در آسیا و جهان می دانیم و فعلا شانسی برای کسب مدال در المپیک نداریم.
کد خبر : 76452

محمدعلی قرائت سرمربی تیم ملی رویینگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد آخرین وضعیت ملی‌پوشان رویینگ ایران جهت حضور در مسابقات انتخابی المپیک که در کره جنوبی برگزار می‌شود گفت: «بعد از اردوی یک ماهه‌ای که اسفند‌ماه در اسپانیا برگزار کردیم، در تعطیلات عید نوروز به ایران برگشتیم و بلافاصله تیم را راهی بندر لنگه کردیم تا اردوی داخلی خودمان را در این شهر ادامه دهیم.»


وی ادامه داد: «دیروز اردوی ما در بندرلنگه پایان یافت و امروز تیم راهی تهران می‌شود تا پس از یک روز استراحت برای حضور قدرتمند در مسابقات انتخابی المپیک 10 روز زودتر راهی کره جنوبی شود. همه ملی‌پوشان در شرایط خوبی به سر می‌برند. اردوی اسپانیا در روند آماده‌سازی ملی‌پوشان تاثیر به سزایی داشت. خوشبختانه از روند برگزاری اردوی بندرلنگه هم رضایت کامل دارم و با آمادگی بالا به کره جنوبی می‌رویم.»


قرائت در مورد لغو اردوی چین پیش از اعزام تیم ملی رویینگ به مسابقات انتخابی المپیک بیان کرد: «طبق برنامه قبلی ما می‌بایست قبل از اعزام به مسابقات کره جنوبی اردوی آماده سازی خودمان را در چین برگزار می‌کردیم، اما به دلیل برگزاری یک مرحله تست فنی از ورزشکاران این رشته در ایران، اردوی چین کنسل شد. البته ما از این مساله نگران نیستیم چون اردوی خوبی را در بندرلنگه برگزار کردیم و شرایط اردویی در بندرلنگه تفاوت زیادی با برپایی اردوهای خارجی نداشت.»


سرمربی تیم ملی رویینگ مردان ایران در رابطه با سطح مسابقات کره جنوبی و رقبای اصلی ایران در این رقابت‌ها افزود: «به طور حتم همه کشورهایی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند با نفرات کامل و آمادگی زیادی در این مسابقات حاضر می‌شوند. کشورهای چین، کره جنوبی، هنک کنگ، اندونزی و قزاقستان اصلی‌ترین رقیب ما در این مسابقات هستند. ضمن اینکه همه این کشورها ایران را هم به عنوان رقیب خودشان در مسابقات می‌دانند و حساب ویژه‌ای روی ما باز کردند.»


وی در رابطه با نحوه کسب سهمیه رویینگ سواران در این مسابقات گفت: «در مسابقات کره جنوبی کشورهای اقیانوسیه هم شرکت می کنند و به همین دلیل تعداد سهمیه‌ها برای حضور در المپیک بیشتر شده است. در قسمت قایق سنگین وزن یک نفره هفت سهمیه توزیع می شود. یعنی کشورهایی که مقام اول تا هفتم این رقابت‌ها را کسب کنند مجوز کسب سهمیه المپیک ریو را بدست می‌آورند. در قسمت دو نفره سبک وزن هم شانس کسب سه سهمیه توسط کشورها وجود دارد و تیم‌هایی که مقام اول تا سوم این رقابت‌ها را کسب کنند مجوز حضور در المپیک را بدست می‌آورند.»


قرائت در خصوص اینکه تیم رویینگ ایران در کدام رشته شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک دارد بیان کرد: «ورزشکارات تیم ملی رویینگ در هر دو رشته سبک وزن و سنگین وزن خوب تمرین کردند و از آمادگی بالایی برخوردار هستند اما با توجه به اینکه تعداد سهمیه در سنگین وزن بیشتر است ما در این رشته شانس بیشتری را نسبت به سبک وزن داریم. البته ورزشکاران سبک وزن هم از آمادگی بالایی برخورداند و امیدواریم در این قسمت هم نتایج خوبی را کسب کنیم.»


سرمربی تیم ملی رویینگ در مورد شانس کسب مدال ایران در رقابت‌های المپیک اظهار داشت: «در حال حاضر هدف اصلی و تمرکز ما روی مسابقات کره جنوبی و کسب سهمیه المپیک است. ما جایگاه خودمان را در آسیا و جهان می دانیم و فعلا شانسی برای کسب مدال در المپیک نداریم. اما این دلیل نمی‌شود که از تلاش خودمان در مسابقات المپیک دست برداریم. ما نهایت تلاش خودمان را می‌کنیم تا اگر مجوز حضور در المپیک را کسب کردیم بهترین نتایج را در این رقابت‌ها کسب کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب