دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زندگی متفاوت پیرمرد یل آبادی در «از پیله تا پرواز»/ مردی که باعث مهاجرت معکوس شد

«از پیله تا پرواز» با سفری به روستای یل آباد ساوه و نگاهی به آداب و رسوم، مراسم و مشکلات این روستا، برشی از زندگی و تلاش خیرخواهانه حاج محمود پیروز حمیدی روستا زاده یل آبادی را به تصویر می‌کشد.
کد خبر : 76424

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «از پیله تا پرواز» به کارگردانی محمد علی یزدان دوست، عنوان مستند داستانی است که در یک قسمت 30 دقیقه‌ای داستانی واقعی از زندگی حاج محمود پیروز حمیدی پیرمرد 75 ساله را روایت می‌کند که اکنون در روستای یل آباد ساوه در امامزاده حسین (ع) زندگی می‌کند.


وی که در جوانی در مشهد مقدس سکونت داشته و خادم الرضا (ع) بوده و تربیت یافته فرهنگ رضوی است در سال 82 تصمیم می‌گیرد به یل آباد روستای آبا و اجدادی‌اش برگردد و تولیت امامزاده روستا را به عهده بگیرد.


این در شرایطی است که امامزاده و حتی خود روستا مخروبه شده‌اند و روستا به محل خرید و فروش مواد مخدر و جولان معتادان تبدیل شده است.


حمیدی پس از بازگشت به روستای یل آباد زمین‌هایی را که به او ارث رسیده است می‌فروشد و صرف تعمیر امامزاده و ترک اعتیاد معتادان روستا و اشتغال زایی برای جوانان روستا می‌کند.


اکنون یل آباد روستایی است که آلودگی مواد مخدر در آن به کمترین میزان رسیده، مهاجرت معکوس در آن اتفاق افتاده و تقریباً مشکلات اجتماعی سابق در این روستا از بین رفته است.


مستند «از پیله تا پرواز» ساعت 22 روز شنبه 21 فروردین از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و یکشنبه 22 فروردین ساعت 6:30 و دوشنبه 23 فروردین ساعت 15 بازپخش می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه مستند سیما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته