دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1395 - 12:30

خوش‌بینی معامله‌گران نفتی قیمت را افزایش داد

هفته گذشته پس از اینکه کویت اعلام کرد با وجود مخالفت برخی کشورهای شرکت‌کننده در توافق تثبیت تولید نفت، این اتفاق همچنان دست یافتنی است، قیمت نفت با افزایش روبه‌رو شد.
کد خبر : 76395

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نفت خام روز جمعه با این امید که تولید نفت آمریکا همچنان کاهش خواهد یافت، با افزایش همراه شد و قیمت نفت خام با 2.46 دلار افزایش، در 39.72 دلار بسته شد. امروز نیز نفت خام با اندکی نوسان در طول روز همین قیمت در حال معامله است.


نفت برنت هم در روز گذشته با 2.51 دلار افزایش، در 41.94 دلار بسته شد و امروز نیز همین روند را در پیش گرفته است.


نفت خام آمریکا برای کل هفته هشت درصد افزایش قیمت و برنت که قیمت پایه جهانی است 8.5 درصد افزایش را ثبت کرد.


به گفته برخی از تحلیلگران این حوزه، معامله‌گران پس از انتشار خبر کاهش دکل‌های نفتی فعال و انتظارشان بر اینکه تولیدکنندگان آمریکایی حتی در صورت ادامه افزایش قیمت نمی‌توانند به سرعت تولیدشان را افزایش دهند، به وضع بازار خوش بین شده و به خرید روی آورده اند.


آماری که اوایل هفته گذشته منتشر شد، کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و افزایش قابل ملاحظه تقاضا از سوی پالایشگاه‌های این کشور را نشان داده بود و در این راستا سازمان اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که ذخایر نفت در هفته منتهی به اول آوریل به میزان 4.9 میلیون بشکه کاهش یافته است.


هر چند که برخی به نشست میان تولیدکنندگان بزرگ نفت برای تثبیت تولید نفت امیدوار نیستند اما این مهم عامل تاثیرگذاری در جهت قیمت بازارهای نفت شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته