دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ادامه رکوردشکنی‌های زمستانی یک فیلم جنگی

«تک‌تیرانداز» ایستوود «زاغ مقلد» را از پا درآورد

فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود در ادامه رکوردشکنی‌های دو ماه اخیرش توانست «عطش مبارزه: زاغ مقلد- قسمت اول» را از صدر نشینی جدول فروش فیلم‌های اکران گرفته در سال 2014 آمریکا پایین بکشد.
کد خبر : 7632

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، درام جنگی «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود در آخر هفته گذشته رقم 500 میلیون دلار فروش جهانی را پشت سر گذاشت و به صدر نشینی جدول فروش آثار سینمایی اکران 2014 آمریکای شمالی که تاکنون به «عطش مبارزه: زاغ مقلد- قسمت اول» جنیفر لارنس اختصاص داشت، پایان داد.


بر اساس آمار ارائه شده در سایت boxofficemojo.com فیلم «عطش مبارزه: زاغ مقلد- قسمت اول» که فروش جهانی آن به752 میلیون دلار رسیده، کمتر از 337 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته است. این در حالی است که «تک‌تیرانداز آمریکایی» تا روز یکشنبه 17 اسفند به مجموع فروش 337.2 میلیون دلار در آمریکای شمالی رسیده است و تاکنون 500.2 میلیون دلار از محل گیشه‌ سالن‌های سینما در سراسر جهان درآمد داشته است.


به نوشته ورایتی البته این فیلم که با بودجه 58.8 میلیون دلار تولید شده است، مسلماً نخواهد توانست رکورد فروش جهانی سال 2014 را که به «دگرگون‌شونده‌ها: عصر انقراض» با 1.1 میلیارد دلار تعلق دارد، بشکند.


با این حال فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» تاکنون چند رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرده است که از جمله این رکوردها می‌توان به گرفتن عنوان پرفروش‌ترین فیلم جنگی تاریخ سینما اشاره کرد که پیش از آن به «نجات سرباز رایان» اسپیلبرگ با 216 میلیون دلار فروش در آمریکا و 265.3 میلیون دلار در خارج از آن قاره و رقم کلی 481.8 میلیون دلار در سراسر جهان تعلق داشت.


«تک‌تیرانداز آمریکایی» پیش از آن رکورد پرفروش ترین فیلم اکران گرفته در فصل زمستان و رکورد پرفروشترین فیلم اکران گرفته در هفته موسوم به سوپربول (جام ملی فوتبال آمریکایی) را که قبلاً به فیلم «بهترین تور کنسرت هانا مونتانا/مایلی سایروس» (اکران گرفته در هفته مشابه سال 2008) با رقم 31.4 میلیون دلار تعلق داشت، شکسته بود.


فروش «تک‌تیرانداز آمریکایی» عملاً از هفته چهارم اکران و پس از اعلام نامزدی آن در شش رشته از جوایز اسکار 2015 آغاز شد. گرچه این فیلم در نهایت فقط به دریافت یک جایزه اسکار در رشته بهترین تدوین صوتی قناعت کرد، اما با بهره جستن از نامزدی‌ها و جلب توجه مخاطبان توانست ناگهان خود را در گیشه بالا بکشد.


تا پیش از این فیلم کلینت ایستوود هیچکدام از فیلم‌های مرتبط با جنگ عراق نتوانسته بودند به موفقیت مالی دست پیدا ‌کنند. حتی «صندوقچه رنج» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم در سال 2010 در مجموع حدود 17 میلیون دلار در آمریکا فروش بلیت داشت. «منطقه سبز» پل گرینگرس با بازی مت دیمون نیز با مضمون جنگ عراق فقط 35 میلون دلار در آمریکای شمالی و 59 میلیون دلار در خارج از آن قاره درآمد کسب کرد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته