دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1393 - 11:00
دکتر مصداقی نیا در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

راه اندازی 50 مرکز تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی در نیمه اول سال94

معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی 50 مرکز تحقیقاتی خبر داد و گفت: راه اندازی این مراکز کمک بزرگی به بخش سلامت و آموزش پزشکی درون دانشگاه آزاد خواهد کرد.
کد خبر : 7629

دکتر علیرضا مصداقی نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اهداف دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی اظهار داشت: رویکرد دکتر میرزاده ارتقاء کیفیت فعالیت‌های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی است. ارتقاء کیفیت علمی، شامل حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و پژوهش است که حوزه پزشکی یکی از حوزه‌های مهم ارتقا کیفیت علمی محسوب می‌شود.


وی در ادامه به مقررات دقیق وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با وجود قوانین وزارت بهداشت در صدد ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی خواهیم بود در جلسه بررسی راهکارهای ارتقاء رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی راهکارهای مناسب برای اندازه گیری دقیق و کیفی سازی نیز مطرح شد.


رئیس پژوهشکده محیط زیست با تاکید براینکه باید قوانین و مقررات وزارت بهداشت را برای آموزش پزشکی در نظر گرفت، خاطر نشان کرد: ‌در جلسه بررسی راهکارهای ارتقاء رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های پرستاری، مامائی و پزشکی ارزیابی و از نظر پارامترهای مختلف بررسی شد و مشخصه ارتقای کیفیت حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد همگام با سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جایگاه مناسبی را بدست آورده است.


مصداقی نیا در ادامه با تاکید بر ترمیم هرم هیات علمی، افزود: در درجه اول باید تعداد قابل قبولی هیات علمی با تخصص را استخدام کرد و برای آنها تسهیلات مناسب را در نظر گرفت تا به درجات بالای علمی برسند. همچنین با ایجاد مراکز تحقیقاتی و دوره‌های آموزش تحصیلات تکمیلی کیفیت علمی را ارتقا بخشید.


وی با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان آموزشی، خاطر نشان کرد: خوشبختانه برای اعتبار بخشی آموزشی در سطح بالا قدم های محکمی برداشته شده است و مقدمات لازم برای جذب هزار هیات علمی فراهم شد.


معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان به تصویب راه اندازی 50 مرکز تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۵ مرکز تحقیقاتی ۵ بیمارستان در حال تجهیز است که در نیمه اول سال بعد راه اندازی خواهد شد که کمک بزرگی برای بخش سلامت و آموزش پزشکی درون دانشگاه آزاد خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته