دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1395 - 13:25
قائم‌مقام دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با آنا خبر داد

کانون ارتباط مستقیم متخصصین شهر و دانشگاه شیراز تا سه ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

دکتر اکبر صفوی قائم‌مقام دانشگاه شیراز، از راه‌اندازی کانون ارتباط مستقیم متخصصین شهر و دانشگاه تا سه ماه آینده در دانشگاه شیراز خبر داد.
کد خبر : 76232

دکتر اکبر صفوی قائم‌مقام دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: «دانشگاه شیراز در دوره مدیریت جدید با دو شعار تقویت جایگاه علمی دانشگاه و خدمت‌رسانی به جامعه کار خود را آغاز کرده است. در این راستا در بعد خدمت‌رسانی به جامعه آمار قراردادهایی که با دستگاه‌ها و سازمان‌ها داشته در دو سال گذشته چهاربرابر شده است.»


او گفت: «ما در سال قبل فعالیت‌هایی را آغاز کردیم که با شعار امسال مرتبط است. بعد از اینکه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی صحبت کرده بودند ما همه فعالیت‌های اجرایی، ساختمان‌های دانشگاه و عملکردهای خود را شاخص‌بندی کردیم و به نوعی استانداردسازی ارزش‌گذاری را انجام دادیم و به این ترتیب توانستیم چیزی حدود 400 مترمربع فضای جدید را در دانشگاه ایجاد کنیم، یعنی در حدود 600 میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی داشتیم.»


صفوی افزود: «سال گذشته، گروه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه شیراز تشکیل شد و بعد از نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای تقویت و فعالیت موثرتر این گروه برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم. یکی در راستای استفاده‌کردن از فضاهای دانشگاه و فعالیت‌های مشارکتی مرتبط با آن و یکی هم در ارتباط با خدمت‌رسانی به شهر و دستگاه‌هاست. ظرف سه ماه آینده مراکز خدمات مشاوره‌ای دانشگاه را که دائما و مستقیما بتوانند کانون ارتباط متخصصین شهر و ارائه خدمات بهتر دانشگاه به شهر باشند، راه‌اندازی می‌کنیم.»


قائم‌مقام دانشگاه شیراز، دانشگاه را بستر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: «دانشگاه شیراز شاید تنها دانشگاهی باشد که در آن عمده فعالیت استادانش باید متمرکز بر خود دانشگاه باشد و هرگونه فعالیت با بیرون دانشگاه باید با هماهنگی دانشگاه صورت بگیرد. بنابراین هر فعالیتی باید از کانال دانشگاه و با مجوز صورت گیرد. اما درباره شرکت‌های دانش‌بنیان ما استادان را ترغیب کردیم شرکت‌ها را راه‌اندازی کنند و به این ترتیب اکنون حدود 10 تا 15 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه وجود دارد. مراکز شتاب‌دهی و کمک به خلاقیت و نوآوری دانشگاه نیز با جدیت و قوت دنبال می‌شود و امیدواریم ظرف چند ماه آینده خبرهای خوبی در این زمینه بشنویم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته