دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1395 - 14:18

در جاده دره شهر - آبدانان، سنگ‌ها از محیط‌زیست می‌گویند+عکس

او بدون هیچ‌گونه چشم داشت مالی و منت این کار را انجام می‌ دهد، به گفته‌ خودش وقتی این کار را انجام می‌دهد حس لذتی دارد که برایش مساوی با زمانی‌ست که به دیگران کمک می‌کند.
کد خبر : 76230

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از زیست بوم، این روزها اگر گذرتان به جاده پر پیچ و خم دره شهر - آبدانان در استان ایلام بیفتد با نقاشی‌هایی با مضامین حفظ منابع طبیعی و زیست بوم روی سنگ‌های کنار جاده روبه‌رو خواهید شد.


اگر با دقت به نقاشی‌ها نگاه کنید امضای علی عزیزپور را میبینید که با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان دره شهر به سنگ های خارا، جانی سبز بخشیده است.


پیدا کردن نشانی آقای عزیزپور در شهر به واسطه سابقه هنری‌اش راحت بود،عزیزپور متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان دره‌شهر است. او دارای مدرک ممتاز خوش‌نویسی است و سابقه هنری ۲۴ ساله در زمینه هنر دارد.


این هنرمند، هدف از این کار را عشق و علاقه به زیست‌بوم و نگرانی از تخریب منابع ملی به خصوص جنگل‌های بلوط زاگرس می‌داند، این دغدغه‌ها باعث شد که او به فکر روشی جدید و نوین برای حمایت خود از زیست‌بوم باشد.


عزیزپور دلیل انتخاب جاده دره شهر - آبدانان را رفت آمد مردم در این جاده که در دل کوه و جنگل‌های بلوط است می‌داند، همچنین به دلیل کوهستانی بودن دارای سنگ های بزرگ و صاف که همانند یک بوم نقاشی عمل می‌کنند.


ایده اولیه این کار را رئیس منابع طبیعی شهرستان دره شهر مطرح کرد، اداره منابع طبیعی سنگ‌های بزرگ را توسط ماشین آلات سنگین در کنار جاده قرار می‌دهد، سپس آنها را با آب تانکر می شوید و برای آفریدن یک نقاشی آماده می‌کند.


عزیزپور می گوید: اوایل فقط دو سه نقاشی در کنار جاده طراحی کردم ولی پس از استقبال مردم به خصوص در شبکه‌های مجازی تصمیم گرفتم کارهای بیشتری انجام دهم.


هم اکنون نزدیک به ۸۰ سنگ را در کنار جاده قرار داده‌اند که عزیزپور ۳۰ قطعه از آنها را آماده کرده است.
دره‌شهر یکی از شهرستان‌های غربی ایران و کوهپایه ای کبیرکوه از سلسله جبال زاگرس و مرکز آن شهر دره شهر است. شهرستان دره‌شهر از شرق به استان لرستان واز غرب به شهرستان ایلام محدود می‌شود. شهر تاریخی ماداکتو (شهر قدیمی دره شهر ) در امتدادضلع جنوبی شهر کنونی دره‌شهر واقع شده است.




انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست نقاشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته