دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1395 - 13:02

رئیس مجلس: فضایی به دور از هر گونه مناقشه، از ملزومات اقتصاد مقاومتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فضای امیدوار کننده و خالی از مناقشات، از مهمترین ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر : 76226

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایرنا، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در حاشیه دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مساله اقتصاد مقاومتی پس از مسائل هسته‌ای به عنوان یک مساله مهم ملی باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور ایفا می کند.


وی با اذعان به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی یک مقدار ملزوماتی هم دارد، گفت: ایجاد امیدواری در سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان و همچنین فضایی به دور از هر گونه مناقشه در راستای تمرکز همه فعالیت‌ها بر روی مسائل اقتصادی ضروری است.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام نوروزی خود فرمودند اولویت نخست کشور مساله اقتصاد است، گفت: این مساله حتی می‌تواند بر روی مسائل فرهنگی و همچنین کنترل آسیب‌های اجتماعی نیز تاثیر بگذارد.


لاریجانی با تاکید بر نقش صدا و سیما و سایر رسانه‌های کشور در این زمینه، اظهار کرد: فضای کشور باید به سمت ثبات، امیدواری و انگیزه‌مند کردن مردم به سرمایه‌گذاری فارغ از جریان‌های مختلف پیش برود.


وی گفت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم، بدون سرمایه‌گذاری امکانپذیر نیست.


رئیس قوه مقننه همچنین با تاکید بر اینکه حرکت آغاز شده در عرصه بین‌‌الملل برای پیشرفت اقتصادی کشور باید مورد تشویق همگان قرار بگیرد، افزود: البته باید مراقبت کرد تا دیگران از جمله آمریکایی‌ها تعدی و زورگویی نکنند، ولی دستگاه‌های تبلیغی و سیاسی کشور زمینه‌های کار را فراهم کنند و بخش‌های اقتصادی نیز حمایت و پشتیبانی خود را در این باره داشته باشند.


لاریجانی همچنین با اشاره به آغاز بررسی بودجه سال جاری کشور از یکشنبه 22 فروردین ماه جاری در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: در بودجه 95 جهت تشویق صادر‌کنندگان و همچنین آبرسانی به روستاها و تهیه امکانات و تجهیزات برای آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی اعتبارات خوب و مناسبی پیش‌بینی شده است.


وی با بیان اینکه در بودجه امسال در راستای حمایت از بخش تولید رقم‌های خوبی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به دولت اجازه داده شده است تا طرح‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کند.


وی همچنین با اذعان به نگرانی‌های موجود میان تولیدکنندگان و صنف‌های مختلف به خاطر نرخ بالای مالیات و سودهای بانکی، توجه به این نکته را ضروری عنوان و تصریح کرد: باید شرایطی بوجود بیاید که در شرایط رکود تولید کنندگان بتوانند تنفسی داشته باشند.


رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنوز فضای رکود در کشور وجود دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود حرکت جدی تری در این مساله بوجود بیاید، که به طور حتم این امر نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب است، و با توجه به توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب و همچنین تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی باید با تحرک بیشتری انجام بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب