دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1395 - 13:08
در جلسه معاونین آموزشی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

دکتر رهنمای رودپشتی: به دنبال توسعه شرکت‌های کاغذی نیستیم/ رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد از افزایش تشکیلات سازمانی پرهیز کنند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که در سال اقتصاد مقاومتی از طریق توسعه شرکت‌های دانش بنیان بخشی از معیشت کارکنان تأمین خواهد شد.
کد خبر : 76223

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، فریدون رهنمای رودپشتی در جلسه معاونان آموزشی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تبریک فرارسیدن سال جدید، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه نگاهی ویژه به مسائل معیشتی و انگیزشی همکاران در حوزه‌های مختلف هیأت علمی و کارکنان داشته است چراکه این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است ولی تأمین منابع برای پرداخت با توجه به وضع مالی واحدهای دانشگاهی کاری بسیار سخت است که باید به دنبال تأمین این منابع از محل درآمدهای خارج از شهریه باشیم.


وی ادامه داد: این موضوع باید با همدلی و همیاری تمام همکاران اعم از اعضای هیأت علمی و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی و کمک به مدیریت منابع در سال جاری اتفاق افتد. فقط رؤسای واحدهای دانشگاهی در این خصوص مسئول نیستند بلکه همه باید نسبت به سرنوشت خود حساس باشیم و با هم مشارکت کنیم و در قبال مدیریت هزینه ها و صرفه‌جویی‌ها مسئول باشیم که این همان، اصول اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که بر اساس بیانات مقام معظم رهبری است.



رهنمای رودپشتی افزود: امسال دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تأکید آیت الله هاشمی رفسنجانی، هم از دولت و هم از وزارت کار بیشتر افزایش حقوق داشته و این نشانه توجه ویژه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به وضع معیشتی کارکنان است. ما باید ضوابط و مقررات دانشگاه را بپذیریم و کم فروشی نکنیم و نسبت به مسائل دانشگاه بی توجه نباشیم.


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی از طریق توسعه شرکت‌های دانش بنیان بخشی از معیشت کارکنان تأمین خواهد شد. باید توجه داشت با دارا بودن منابع محدود، توزیع عادلانه داشته باشیم. در مدیریت جدید برای کارکنان بیش از 122درصد و برای اعضای هیأت علمی دانشگاه نزدیک به 80درصد افزایش داشته‌ایم بنابراین باید بتوانیم با همکاری هم در راستای اداره دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان یک سرمایه ملی محسوب خواهد شد، حساب‌شده عمل کنیم.


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به تصویب سند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان و بودجه سال 95، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله برش هر واحد دانشگاهی در استان تهیه، در اختیار رؤسای واحدها قرار خواهد گرفت و پایش استانی آغاز خواهد شد و با مشخص شدن نقشه راه در راستای رسیدن به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت خواهیم کرد.


رهنمای رودپشتی، اساس اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان دانست و بیان کرد: شرکت های دانش بنیان باید زیر بنایی تأسیس شده و با بررسی میدانی در جهت تقویت آن کوشید چراکه ما به دنبال توسعه شرکت‌های کاغذی نیستیم. حوزه های دانش بنیان یکی از شاخص‌های کیفی‌سازی دانشگاه بوده افزون بر اینکه در سند توسعه دانشگاه نیز تأثیر دارد. حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و برنامه ریزی باید کمک کنند که این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل شود.



وی نقش بعضی از مؤلفه‌ها را بسیار برجسته خواند و افزود: نشست های مختلف با اعضای هیأت علمی، نظارت صحیح برای ایجاد انضباط مالی از جمله مواردی است که برای مقاوم‌سازی کیفیت آموزش مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین در حوزه برنامه ریزی باید بدون ایجاد بروکراسی اداری جدید در قالب برنامه‌های جدید، بودجه به مصرف برسد که این مسئله در ارزیابی عملکرد و تبدیل وضعیت رؤسا و معاونان بسیار تأثیرگذار است.


معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: رؤسای واحدهای دانشگاهی بشدت از افزایش تشکیلات سازمانی پرهیز کنند. اصلاح فرآیندها و مراقبت از سازمان کار بسیار مهم بوده و هر چه قدر تشکیلات سازمانی کوچکتر باشد چابکی سازمان بیشتر و هزینه‌ها کمتر خواهد بود. ما باید از نظر کیفی و هم از نظر کمی توسعه خوبی داشته باشیم و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به ظرفیت‌های و قابلیت های موجود باید در راستای توسعه این استان کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته