دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1395 - 12:15
در شورای معاونین آموزشی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

حسین زاده لطفی: جذب هیأت علمی یکی از اهداف برنامه‌ریزی‌شده دانشگاه آزاد اسلامی برای سال جدید است

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که در سال جدید، جذب هیأت علمی یکی از اهداف برنامه‌ریزی شده در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مهمترین رکن در دانشگاه به حساب می‌آید.
کد خبر : 76188

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی در شورای معاونین آموزشی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را سرلوحه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه خواند.


وی اعتقاد به جذب هیأت علمی را در دانشگاه آزاد اسلامی مهم دانست و افزود: اگر این اعتقاد در دانشگاه وجود نداشته باشد، اتفاقی نخواهد افتاد و باید با اعتقاد به این موضوع که هیأت علمی یک سرمایه برای دانشگاه محسوب می‌شود و به عنوان هزینه محسوب نخواهد شد، حرکت کرد. این مهم با تفویض اختیار کامل به است‌انها و رؤسای واحدها انجام خواهد شد.


معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، جذب هیأت علمی در استان گیلان را در سال گذشته بسیار مناسب دانست و تأکید کرد: سال گذشته به همت رؤسای واحدهای دانشگاهی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جذب هیأت علمی در استان گیلان قابل قبول بود و جا دارد برای نزدیک شدن به استاندارد نسبت استاد به دانشجو در راستای جذب بیشتر هیأت علمی در سال جاری اقدام شود.


حسین‌زاده لطفی با توجه به تعیین تکلیف پرونده های جذب استانی، ادامه داد: رؤسای واحدهای دانشگاهی باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های فراخوان قبلی اقدام کنند و در سال جاری هیچ پرونده‌ای نباید باز بماند.



این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه جدید ممیزی دانشگاه، باید استانداردهای آموزشی لازم در واحدهای دانشگاهی ایجاد شود.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات آموزشی در واحدهای دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به بخشنامه‌های موجود، اعضای هیأت علمی باید حضور فعال داشته و باید برای حضور این عزیزان در واحدهای دانشگاهی محل کار فراهم شود.


حسین‌زاده لطفی بیان کرد: آیین‌نامه تشویقی و رکود اعضای هیأت علمی برای اولین بار در آموزش عالی کشور با هم دیده شده است. ما باید بتوانیم با توجه به تهدیدات موجود علیه دانشگاه و نسبت به تعهداتی که داریم در راستای تحقق 20 درصد از بودجه از محل فعالیت‌های درآمدزای غیرشهریه حرکت کنیم و باید همگی با همدلی و همیاری کمک کنیم.


وی ادامه داد: ما باید به دنبال رشته‌هایی باشیم که مخاطب داشته و با توجه به نیاز شدید منطقه و پتانسیل‌های موجود برای ایجاد رشته‌های جدید اقدام کنیم.


شورای معاونان آموزشی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور معاونان آموزشی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رؤسا و معاونان آموزشی و برنامه‌ریزی و کارشناسان برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته