دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زندگی و فعالیت‌های دانشمند شهید در «میراث مجید»

«میراث مجید» مستندی درباره زندگی و فعالیت‌های علمی شهید مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشور، پنجشنبه 19 فروردین روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
کد خبر : 75959

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «میراث مجید» روایتی از زندگی شهید مجید شهریاری است که از مهمترین دانشمندان هسته‌ای کشور و نفر اصلی غنی‌سازی 20 درصدی به شمار می‌رفت.


شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی بود که هشتم آذرماه 1389 توسط سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی و طی عملیاتی تروریستی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


«میراث مجید» به دنبال واکاوی اندیشه‌ها و اهداف این شهید، از زبان خانواده، همکاران و دانشجویان این دانشمند هسته‌ای کشورمان است که در زندگی شخصی و علمی خود دارای منش خاصی بود و با ترکیبی از تصاویر آرشیوی و مصاحبه ساخته شده است.


علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، محمدمهدی تهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی دو تن از این چهره‌ها هستند که درباره نقش و تاثیرگذاری شهید شهریاری سخن می‌گویند.


این مستند پنجشنبه 19 فروردین 95 ساعت 22:40 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و بازپخش آن ساعت 12:40 روز جمعه 20 فروردین ماه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب