دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1395 - 10:00

قنبرزاده: فدراسیون و کی‌روش باید به قراردادی که دارند، پایبند باشند/ حداقل به اندازه تایلند به کی‌روش امکانات بدهیم

مدیرعامل باشگاه نفت تهران گفت: کی‌روش که امکاناتی در حد بارسلونا نخواسته است. به او امکاناتی در حد تایلند بدهیم و در مقابل از او کار هم بخواهیم.
کد خبر : 75930

منصور قنبرزاده در واکنش به اختلافات کارلوس کی‌روش و علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «باید همه حرمت همدیگر را حفظ و برای یکدیگر حاشیه درست نکنیم. با این کار در فوتبال ملی اسیر سرمایه‌سوزی خواهیم شد. اگر حرمت‌ها شکسته شود سنگ روی سنگ بند نمی شود. این را بدانیم ما مسئولان و مدیران فوتبال هر صحبتی که علیه هم در رسانه‌ها داشته باشیم دامنه آتش اختلافات را بیشتر کرده‌ایم و فوتبال کشور را سوزانده‌ایم.»


وی افزود: «بهتر است به همدیگر در جهت رفع اختلافات کمک کنیم تا از هر صحبتی که در رسانه‌‌ها داریم سوءبرداشت نشود. اگر کاری کنیم که جایگاه‌های مستحکم فوتبال ملی‌مان متزلزل شود، بدون شک تبعات و عواقب بدی در فوتبال کشور از خود به جای می‌گذارد که سال‌های سال اثرش بر پیکره فوتبال ملی‌مان باقی خواهد ماند.»


مدیرعامل باشگاه نفت تهران در مورد اینکه در دعوای کی‌روش و اسدی حق را به کدامیک از طرفین می‌دهد یادآور شد: «اگر اختلاف نظری هست باید برطرف شود و من در جایگاهی نیستم که بخواهم به یکی از آنها حق بدهم. به نظر من باید به تیم ملی امکانات لازم داده شود چرا که اطمینان دارم کشور ما بضاعت آن را دارد که از تمامی تیم‌های ملی خود به شایسته‌ترین شکل ممکن پشتیبانی و حمایت کند. اگر نگاهی به امکانات کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشیم، متوجه می‌شویم که باید به خوبی از تیم ملی فوتبال حمایت کنیم.»


او ادامه داد: «از طرفی معتقدم باید تمامی اختلافات فوتبالی میان مدیران کشور در جلسات درون خانوادگی و به صورت نهایی حل و فصل شود. اگر در اتاق‌های کار ریشه اختلافات خشکانده نشود و در بیرون از نشست‌ها در اختیار مراکز خبری قرار بگیرد آن وقت تبدیل به چالش می‌شود و جمع کردن آن به سادگی میسر نیست. ما باید در فضایی آرام و بدون هرگونه حاشیه‌ای تیم ملی را از استرس خارج کنیم تا نتایج مثبت در پیروزی بر حریفان و موجی از شادی که به مردم داده می‌شود، دیده شود. اگر یکی دو حلقه یک زنجیره را برداریم آن وقت کار ناقص می‌شود. باید به هر شکل اختلافات را به صورت دوستانه حل کنیم تا جو ملتهبی در فوتبال کشور وجود نداشته باشد.»


قنبرزاده در مورد اینکه جدایی کی‌روش از تیم ملی را در این مقطع به صلاح می‌داند یا خیر، بیان کرد: «قطعا کی‌روش با تیم‌ملی قرارداد دارد و باید به این قرارداد پایبند باشد اما از سوی دیگر طرف دیگر قرارداد نیز باید به تعهدات خود پایبند باشد. کی‌روش که امکاناتی در حد بارسلونا نخواسته است. به او امکاناتی در حد تایلند بدهیم و در مقابل از او کار هم بخواهیم. ارکان مدیریتی فوتبال ما باید بدانند که کار خوب در ازای فراهم آوردن خواسته‌های طرف مقابل است. ما باید بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم و آن قدر فدراسیون فوتبال را ثروتمند کنیم که بتواند در ولخرجی‌های خود به بازیکنان خود پاداش هم بدهد.»


مدیرعامل باشگاه نفت تهران خاطرنشان کرد: «همان‌طور که رئیس جمهور محترم اعلام کرده باید به تمامی ورزش‌ها براساس نیازش برسیم تا نگرانی در دیدارهایی که داریم به وجود نیاید. فراموش نکنیم در یک پیروزی ملی همه ملت سهیم هستند و نمی‌توان اسم یک یا چند نفر را در آن پیروزی سهیم دانست. ما باید با همدیگر همدل باشیم تا آثار آن را در فوتبال ملی کشور ببینیم.»


قنبرزاده در واکنش به این موضوع که شنیده شده اگر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شود، او ریاست سازمان لیگ را برعهده می‌گیرد، تصریح کرد: «مطرح کردن چنین مباحثی درحال حاضر زود است. من امیدوارم هر کس حقش است رئیس فدراسیون فوتبال شود. آنچه در میان 4 کاندیدایی که در انتخابات ثیت‌نام‌کرده‌اند، دیده می‌شود رقابت سالمی است که بایکدیگر دارند. مهدی تاج، شهاب‌الدین عزیزی خادم، عزیزالله محمدی و مصطفی آجورلو همگی از اهالی فوتبال هستند. آجورلو و عزیز خادم که خدمات زیادی به باشگاه‌‌های فوتبال کشور کرده‌اند. عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال موثر بوده است. تاج هم در سال‌های اخیر به بهترین نحو فدراسیون فوتبال را اداره کرده است. امیدوارم کسی که شایسته انتخاب شدن است از سوی مجمع فدراسیون برگزیده شود.»


وی افزود: «من هم بعد از انتخابات اگر از من خواسته شد و در توانم دیدند در فدراسیون مشغول به کار می‌شوم اما اگر از توانم خارج باشد در خدمت فوتبال ایران نخواهم بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته