دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1395 - 10:49

فرصت مغتنم سرمایه‌گذاری در گردشگری با حضور 33 کشور در نشست جاده ابریشم ارومیه + تصاویر

در ششمین نشست بین‌المللی جاده ابریشم که از سوم اردیبهشت ماه به مدت چهار روز در شهر ارومیه برگزار خواهد شد، موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ایران با حضور نمایندگان 33 کشور مطرح می‌شود.
کد خبر : 75876

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، معاون گردشگری استان آذربایجان غربی روز گذشته از زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در گردشگری ایران خبر داد. حسین امامی معاون گردشگری این اداره کل، نشست بین المللی جاده ابریشم در ارومیه را فرصتی مغتنم برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان خواند.


وی تصریح کرد: «با توسعه بخش توریسم جاده ابریشم، گردشگران بسیاری از آسیا و اروپا به کشورمان جذب خواهند شد و لذا ما باید تلاش بیشتری برای فراهم کردن زمینه سرمایه‌‌گذاری در حوزه جاده ابریشم و در مسیرهای وی‍ژه استان انجام دهیم.»



اردیبهشت گذشته در جریان پنجمین نشست تخصصی راه ابریشم سازمان جهانی گردشگری در سئول کره جنوبی، میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری ششمین نشست این برنامه اعلام شده بود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، حسین امامی در جمع خبرنگاران با تشریح چگونگی برگزاری نشست بین المللی راه ابریشم در این شهر اظهار اعلام کرد که تاکنون حضور نمایندگان 33 کشور در این نشست قطعی شده و این نشست در چهار روز و به میزبانی ارومیه در هتل آنا برگزار می‌شود.


وی تأکید کرد که نهادهای دولتی و عمومی آذربایجان غربی فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در این حوزه تلاش خواهند کرد و افزود: «با توجه به حضور 33 کشور در طی چهار روز و برگزاری جلسات مختلف و ارائه موضوعات مختلف فرهنگی، تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری میی تواند برای شهر ارومیه و استان میتواند آثار مثبت و مفید زیادی بهمراه داشته باشد.»



وی با تبیین اهمیت مسیر زمینی جاده ابریشم در آذربایجان غربی گفت که با سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و صنایع وابسته به آن، می‌توان این منطقه را بعنوان یک «نماد سنتی گردشگری» احیا کرد.


سی‌وسه کشور جهان عضو برنامه راه ابریشم هستند و کشورهای بسیاری برای بهره گیری از فرصتهای سرمایه گذاری و انتفاع اقتصادی در تلاش برای پیوستن به این برنامه هستند. کشور اسپانیا سال گذشته رسماً به عضویت این برنامه در آمد.



در این نشست درباره راهبردها و ابتکارات توسعه تعاملات بین‌المللی در ارتباط با گردشگری در مسیر جاده ابریشم، نحوه ارتقای مناسبات و همکاری‌های فرهنگی به‌عنوان ابزاری برای توسعه کارآمد و بازاریابی مشارکتی، ظرفیت‌سازی و همچنین پیگیری مصوبات قبلی بحث و تبادل نظر به ‌عمل خواهد آمد

یکی از کریدورهای راه ابریشم در سال 2014 به ثبت یونسکو رسیده است و کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، قفقاز و کشورهای مشترک المنافع در این کریدور قرار دارند. یونسکو از محل بودجه های بین المللی خود به این کشورها کمک مالی می کند.


هفته گذشته استاندار آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی نحوه برگزاری نشست بین المللی راه ابریشم که در سالن حوزه استانداری آذریجان غربی برگزار شد، در مورد انتخاب راه‌آهن به‌عنوان مسیر جاده ابریشم توضیح داده بود. قربانعلی سعادت چهارشنبه گذشته در این جلسه گفت: «چندی پیش سرمایه گذاران استان سیچوان چین که به منطقه سفر کرده بودند جاده راه‌آهن کشورمان که از مسیر آذربایجان غربی می‌گذرد را به‌عنوان مسیر جاده ابریشم انتخاب کردند و هم اینک درحال رفت‌وآمد برای آماده سازی مقدمات سرمایه گذاری خود هستند و در توافقات قبلی ایران با چین نیز این کشور آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌های جاده ابریشم اعلام کرده است.»


همچنین، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در جلسه هماهنگی میزبانی استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه برای ششمین اجلاس بین‌المللی راه ابریشم در محل استانداری برگزار شد، در خصوص کسب میزبانی ششمین اجلاس بین المللی راه ابریشم گفته بود: «با توجه به اینکه متقاضیان زیادی برای دریافت میزبانی وجود داشت ، این پروسه حدود یک سال و نیم طول کشید که خوشبختانه سازمان جهانی جهانگردی با درک اهمیت و جایگاه تاریخی جمهوری اسلامی ایران، با گشاده رویی این میزبانی را به ما اعطا کرد.»



به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، رحمانی موحد درباره دستورکار نشست توضیح داد: «در این نشست درباره راهبردها و ابتکارات توسعه تعاملات بین‌المللی در ارتباط با گردشگری در مسیر جاده ابریشم، نحوه ارتقای مناسبات و همکاری‌های فرهنگی به‌عنوان ابزاری برای توسعه کارآمد و بازاریابی مشارکتی، ظرفیت‌سازی و همچنین پیگیری مصوبات قبلی بحث و تبادل نظر به ‌عمل خواهد آمد.»


ششمین نشست بین المللی جاده ابریشم از سوم تا ششم اردیبهشت ماه در مرکز استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود. شهر ارومیه بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد و قدیمی‌ترین شهر منطقه شمال‌غرب ایران به‌شمار می‌آید که هنوز پابرجا است. به همین دلیل ارومیه به عنوان یکی از ۱۹ شهر تاریخی ایران در یونسکو ثبت شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته