دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1395 - 15:09
وزیر کشور خبرداد

دیدار اعضای شورای اجتماعی کشور با رهبر معظم انقلاب در 11 اردیبهشت‌ماه

وزیر کشور گفت: در 11 اردیبهشت‌ماه که محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسیم، بتوانیم گزارشی به محضر ایشان ارائه و نظرات معظم له را کسب و اجرایی کنیم.
کد خبر : 75705

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه باید اقدام و اجرا برای حل آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد، افزود: ما باید همه موضوعات را در حوزه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی جدی بگیریم.


وی به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی و سخنرانی ایشان در حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار کرد: معظم‌له بر دو مقوله اقتصاد مقاومتی و مسایل اجتماعی تاکید داشتند که باید این مسایل را به صورت جدی دنبال کنیم.


وی ادامه داد: شورای اجتماعی کشور متولی مسائل اجتماعی است و اهمیت این مسایل به اندازه‌ای است که رئیس‌جمهوری، رئیس این شورا و وزیر کشور، جانشین رئیس‌جمهوری در شورای اجتماعی کشور است.


وزیر کشور گفت: حل آسیب‌های اجتماعی ضروری است اما فراموش نکنیم که ما شورای اجتماعی کشور هستیم و نه شورای آسیب و به همین دلیل باید روی سلامت اجتماعی تمرکز کنیم.


رحمانی فضلی افزود:‌ همچنین باید روی تغییرات اجتماعی توجه داشته باشیم و آن را مهندسی و مدیریت کنیم.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی هایشان به بحث تغییرات اجتماعی اشاره کردند و در این میان به مقوله سبک زندگی توجه داشتند که ما باید روی تغییرات اجتماعی از جمله روابط، نگرش‌ها، مسئولیت‌پذیری و تمامی مسایل حوزه اجتماعی توجه کنیم.


وزیر کشور تصریح کرد: جلسات شورای اجتماعی کشور باید به‌صورت ماهانه تشکیل شود و کمیته‌های این شورا نیز باید در دو هفته آینده پیشنهادهای خود را ارائه کنند تا برنامه‌ها در حوزه مسایل اجتماعی نهایی شود.


رحمانی فضلی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و طلاق باید کتابچه‌ای که شامل مقررات و قوانین سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف است، تهیه شود.


وی اظهارامیدواری کرد در 11 اردیبهشت‌ماه که محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسیم بتوانیم گزارشی به محضر ایشان ارائه و نظرات معظم‌له را کسب و اجرایی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته