دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بلاتکلیفی قیمت نفت تا نشست دوحه

هر چند بازار نفت جهان با کاهش قیمت همراه است اما نفت اوپک امروز با افزایش 14 سنتی، 34 دلار و 47 سنت معامله شد.
کد خبر : 75676

به گزاش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نفت خام آمریکا پس از سقوط چهار درصدی در روز جمعه برای دومین روز پی در پی کاهش یافت و با افتی یک دلاری به قیمت 35 دلار و 70 سنت فروش رفت که پایین‌ترین قیمت در یک ماه گذشته بود.


اما در پی کاهش قیمت نفت در روزهای گذشته امروز نیز نفت سبک با کاهش همراه شد و به قیمت 35 دلار و 34 سنت در حال معامله است.


همچنین روز گذشته نفت برنت 98 سنت کاهش پیدا کرد و روی 37 دلار و 69 سنت ثابت ماند و در ادامه این روند نفت برنت امروز نیز با کاهش همراه بوده و اکنون با قیمت 37 دلار و 37 سنت در حال خرید و فروش است.


در حالی که بسیاری برای افزایش قیمت امید به نشست تثبیت تولید نفت بسته بودند، بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام کرد که صادرات نفت ایران در ماه مارس دوباره افزایش داشته است و همچنین تولید روسیه نیز در این ماه به رکورد بالایی رسید و این موضوع اطمینان بازار به حذف مازاد عرضه را تضعیف کرد.


به دلیل مشکلات پیش آمده در فریز نفتی و همچنین افزایش تولید برخی کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک بیشتر امیدهایی که به نشست 17 آوریل بسته شده بود از دست رفته و برخی از تحلیلگران عنوان کرده‌اند که ممکن است، نفت تا سطح 35 دلار سقوط کند هرچند در مقابل این گروه، عده‌ای دیگر از تحلیلگران حضور دارند که می‌گویند برای ناامیدی هنوز زود است و اظهارات اخیر مقامات عربستانی را تنها تاکتیکی برای مذاکره می‌دانند که می‌خواهد، نشان دهد در صورتی که بازیگران اصلی بازار در این نشست به توافق نرسند، قیمت‌ها کاهش بیشتری پیدا خواهند کرد.


در این راستا برخی دیگر از تحلیلگران عنوان کرده‌اند که اگرچه عوامل بنیادین کنونی بعید است از قیمت بالای 45 دلار در هر بشکه نفت خام حمایت کنند اما بر مبنای عوامل متعدد تاثیرگذار بر بازار، قیمت نفت در محدوده بین 30 تا 40 دلار متغیر خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته