دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1395 - 15:55

تهدید و اخاذی به وسیله رمز اپل آیدی

مرد جوان پس از فروش گوشی آیفون، با در دست داشتن رمزهای گوشی تلفن همراه، اطلاعات موجود در گوشی را به‌دست آورد و اقدام به تهدید زن جوان کرد.
کد خبر : 75632

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، مدتی قبل زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از تهدید و انتشار تصاویرش توسط فردی شکایت کرد.


او گفت: چندی پیش گوشی آیفونی خریداری کردم و بعد از مدتی متوجه شدم به وسیله رمز‌های اپل آیدی و ایمیل که در اختیار فروشنده بوده و از آن بی‌اطلاع بودم تمام اطلاعات گوشی‌ام را برداشته و با بدست آمدن اطلاعات گوشی تلفن همراهم، مرا تهدید به انتشار عکس‌ها و اطلاعات گوشی‌ام کرد.


به دنبال این خبر، ماموران پلیس فتا استان هرمزگان وارد عمل شده و طی اقدامات فنی و بررسی‌های صورت گرفته در گوشی تلفن همراه زن جوان، اپل آیدی به نام متهم مشاهده شد که در ادامه جهت ورود به اپل آیدی ذکر شده اقدام که پیامی مبنی بر ناصحیح بودن پسورد مشاهده شد. با هماهنگی مقام قضایی دستور احضار متهم جهت تحقیق و بررسی صادر که پس از تکمیل پرونده، متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


سرگرد واعظی مقدم، جانشین رئیس پلیس فتا استان در پایان به شهروندان توصیه کرد: تلفن همراه را از مراکز مجاز خریداری کنند، از ذخیره اطلاعات شخصی خود بر روی گوشی همراه که با آنها مستقیما به اینترنت متصل هستند خودداری کنند و تا حد ممکن در هنگام تعمیر یا نصب هر گونه برنامه توسط مراکز تعمیر در کنار تلفن همراه خود حضور داشته باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آیفون اپل تهدید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته