دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1395 - 12:00

رسایی: هرگونه تحریم جدید نقض برجام محسوب می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس در مورد برنامه هسته‌ای و نامه مقام معظم رهبری، هرگونه تحریم جدید نقض برجام محسوب می‌شود.
کد خبر : 75627

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حمید رسایی نماینده کنونی مردم تهران در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه 17 فروردین ماه- اظهار کرد: بند سه مصوبه مجلس بر مکلف کردن دولت نسبت به رصد اقدامات احتمالی طرف مقابل در پافشاری بر تداوم تحریم‌ها و یا اعمال تحریم‌های جدید تأکید دارد، در این راستا مقام معظم رهبری و اعضای کمیته نظارت بر اجرای برجام به جز آقای روحانی گفته‌اند که برجام نقض شده است از این رو ما باید جلوی آن را بگیریم.


رسایی تصریح کرد: یک معدن اورانیوم در کشور تعطیل شده است و با گذشت شش ماه از تصویب برجام گزارشی به مجلس نیامده است، سوال ما این است که چرا ارائه این گزارش در دستور جلسه نیست؟


وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که تحریم‌ها روی کاغذ برداشته شده است، ادامه داد: با وجود این، ما سانتریفیوژها را روی زمین جمع کردیم و اورانیوم‌ها به روسیه فرستادیم.


محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر رسایی تصریح کرد: طبق نامه‌ مقام معظم رهبری قرار بود که هیئتی بر اجرای برجام نظارت کند، شورای عالی امنیت ملی نیز وظایف خود را انجام می‌دهد، اگر قرار باشد که در این راستا مجلس هم اقدامی انجام دهد، حتما مطلع می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته