دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1395 - 14:07
در سالروز صدور حکمش از سوی رهبر معظم انقلاب؛

رئیس کمیته امداد: ملزم به اجرای چابک‌سازی با حداقل آسیب‌ها هستیم

رئیس کمیته امداد به مناسبت سالروز صدور حکمش از سوی رهبر معظم انقلاب (۱۶ فروردین) در جمع امدادگران با تاکید بر اینکه ما ملزم به اجرای چابک سازی با حداقل آسیب ها هستیم،گفت: تمام تلاش ما برای افزایش راندمان کاری و رسیدگی هرچه بهتر به امور مددجویان و نیازمندان و بهینه سازی نیروی انسانی، کاهش هزینه های ارائه خدمات واصلاح فرآیندهای اداری است.
کد خبر : 75613

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید پرویز فتاح در جمع امدادگران با اشاره به اهم اقدامات این نهاد در یکسال گذشته و تامین و جذب ۱۰۰درصد منابع تخصیصی این نهاد در سال گذشته، گفت: این نهاد در ساعات پایانی سال ۹۴ توانست با حمایت مسئولان از خزانه دولت ۸۳ میلیارد تومان تخصیص بگیرد و میزان تخصیص بودجه امداد را به ١٠٠درصد برساند که این امر در تاریخ این نهاد کم سابقه بوده و نشان از حمایت همه جانبه کارگزاران نظام از محرومان و نیازمندان دارد.


وی افزود: سال گذشته با همیاری و همفکری همه امدادگران و مسئولان تمامی منابع پیش بینی شده این نهاد جذب و تامین اعتبار شد و البته در سال ۹۵ نیز برای رسیدن به توفیقات و دستاوردهای مهم و با ارزش باید همت بلند و اراده قوی نسبت به سال قبل داشته باشیم.


وی در ادامه با اشاره به بودجه کمیته امداد در لایحه بودجه سال جاری که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است و فقط ۷درصد نسبت به سال ۹۴رشد داشته است، گفت: کمیته امداد توانست با توافق و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی بودجه تخصیصی این نهاد را افزایش دهد.


فتاح در ادامه با اشاره به اینکه این نهاد باید به صورت عملیاتی و میدانی نیازهای محرومان و مددجویان را رسیدگی کند و از حالت اداری و ستادی خارج شود، ادامه داد: بیشتر مشکلات این نهاد مربوط به مسائل درون سازمانی امداد است چرا که دولت، مجلس، سران سه قوه، اصحاب رسانه و اقشار مردم به کمیته امداد نگاه مثبت و قابل تحسینی دارند لذا همه امدادگران باید بر روی جهت دهی منابع مالی امداد برای رسیدگی هرچه بیشتر به امور مددجویان متمرکز شوند و این منابع را به دست صاحبان اصلی شان برسانند.


رئیس کمیته امداد در ادامه بر لزوم چابک سازی در این نهاد تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیق و مدون باید در کنار افزایش درآمدهای عمومی و اختصاصی برتقویت و گسترش مشارکت‌‌های مردمی نیز تلاش مضاعفی داشته باشیم و هزینه‌های اضافی را کاهش و بر رسیدگی بیشتر مددجویان تمرکز کنیم.


فتاح، با یادآوری اینکه چابک سازی فقط شامل نیروهای انسانی نمی‌شود، اظهارکرد: تسهیل فرآیندها، مراجعات مددجویی و حذف بروکراسی‌های اداری برای ارائه خدمت به مددجویان با برنامه‌ریزی دقیق جزو فرآیند چابک سازی محسوب می‌شود.


وی چابک سازی را به نوعی عمل جراحی تشبیه کرد که با درد و سختی همراه است و ادامه داد: تغییر ریل خدمتگذاری در کمیته امداد و رسیدگی به امور مددجویان و محرومان با چابک سازی و بهبود روش‌ها ضروری خواهد بود.


فتاح در ادامه به دیدار با رهبر معظم انقلاب، سران سه قوه، نمایندگان مجلس و وزرا طی یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: در سالی که از سوی رهبر به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است باید با برنامه ریزی دقیق و جامع تلاش مضاعفی برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به محرومان داشته باشیم. جان مایه اقتصاد مقاومتی رسیدگی به حال مددجویان است چراکه زمینه ارتقاء و تعالی کمیته امداد فراهم است.


وی با بیان اینکه فضای عمومی در جامعه با کمیته امداد همراه است تصریح کرد: باید از این سرمایه مردمی در جهت خدمت رسانی به محرومان بهره کافی را ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته