دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1395 - 10:50

آمریکا مدعی شد: قایق حامل سلاح‌های ایرانی به مقصد یمن را کشف و ضبط کردیم

نیروی دریایی آمریکا مدعی شد یک محموله تسلیحات را که از ایران برای حوثی‌های یمن ارسال شده بود، شناسایی و توقیف کرده است.
کد خبر : 75589

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، ارتش آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا در دریای عرب یک محموله سلاح را که از ایران می‌آمده و احتمالا در حال ارسال به حوثی‌های یمن بوده است، ردیابی و توقیف کرده‌اند.


بر اساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا، سلاح های توقیف‌شده در هفته گذشته توسط کشتی‌های جنگی سیروکو و گریولی، در داخل یک کشتی بادبانی پنهان شده بودند و شامل 1500 قبضه سلاح آ ک 47، 200 آر پی جی انداز و 21 مسلسل کالیبر 50 بوده‌اند.


این سلاح‌ها روز 28 مارس (9 فروردین) توقیف شدند و اکنون در اختیار نیروی دریایی آمریکا هستند. این قایق به گفته نیروی دریایی امریکا فاقد پرچم کشوری خاص بوده و پس از توقیف سلاح‌ها، خدمه آن آزاد شده‌اند.


ارتش آمریکا در این بیانیه آمده است: «توقیف این محموله آخرین مورد از مجموعه موارد ارسال غیرقانونی سلاح است که منشاء آن به ایران برمی‌گردد و توسط نیروی دریایی آمریکا توقیف شده است.»


این بیانیه، مدعی شده است که نیروی دریایی استرالیا در روز 27 فوریه (8 فروردین) قایقی را به همراه 2 هزار قبضه سلاح آک 47، 100 آر پی چی و شمار دیگری از سلاح‌ها توقیف و ضبط کرده است. همچنین در روز 20 مارس ( 1 فروردین) نیز، یک ناوشکن فرانسوی، قایقی حامل دو هزار آک 47 و سلاح‌های تک تیرانداز را به همراه 9 موشک ضد تانک توقیف کرده است.


جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته مدعی شد که حمایت ایران از حوثی‌ها نمونه‌ای از «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» در منطقه است و ارسال سلاح‌ها می‌تواند مورد توجه شورای امنیت قرار بگیرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته