دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1393 - 09:55

تغییر قوانین پروازی انگلیس برای منع سفر داعشی‌ها

انگلستان با هدف جلوگیری از انتقال مسافران مشکوک به پیوستن به داعش در سوریه و عراق، مجموعه‌ای از قوانین جدید را برای شرکت‌های هواپیمایی اِعمال می‌کند.
کد خبر : 7558

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «ساندی‌تایمز»، بر اساس قوانین جدید، وزارت کشور انگلیس می‌تواند در صورتی‌که گمان رود مسافران به قصد مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در پروازهایی به مقصدهای همچون سوریه مسافرت می‌کنند، شرکت‌های هواپیمایی را از انتقال آنان از جمله کودکان بازدارد.


این لایحه در هفته جاری، در فهرست لوایحی که در پارلمان به رای گذاشته می‌شوند، قرار داده خواهد شد و شرکت‌های هواپیمایی را ملزم خواهد کرد که برای انتقال مسافران مجوز ارائه کنند.


به‌نوشته این روزنامه، دستگاهی به طور خودکار با استناد به اطلاعات دریافتی از شرکت‌های هواپیمایی، اسامی «مسافران خطرناک» را اعلام خواهد کرد و آنها را از سوار شدن به هواپیما بازخواهد داشت.


هزاران نفر از خارجی‌ها از بیش از 80 کشور به داعش و دیگر گروه‌های تندرو در سوریه و عراق پیوسته‌اند. از جمله این افراد، فردی انگلیسی معروف به «جان جهادی» است که در نوارهای ویدئویی‌ای که داعش در اینترنت منتشر می‌کرد، برای سربریدن گروگان‌ها ظاهر می‌شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب