تامین اجتماعی 13 برنامه بیمهای را امسال اجرا میکند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسن زدا در تشریح مهمترین برنامههای این معاونت برای امسال، نخستین برنامه این معاونت در سال جدید را محاسبه، کنترل و پرداخت متمرکز مستمریها توسط ستاد مرکزی سازمان بیان کرد.
زدا افزود: هدف از اجرای این برنامه، بهبود مدیریت نقدینگی به دلیل نبود توزیع نقدینگی در سطح کشور و جلوگیری از انواع همپوشانیهای غیرقانونی در پرداختهاست.
وی بازنگری و اصلاح نحوه محاسبه مستمریها برای پایداری مالی و تقویت عدالت در بهرهمندی از مزایا را به عنوان دومین برنامه مهم واحد فنی و درآمد تامین اجتماعی برشمرد و گفت: با توجه به گذشت بیش از 50 سال از تدوین قانون تأمین اجتماعی و لزوم بازنگری در مفاد آن، بحث بررسی و بازنگری فرمول محاسبه مستمری در دستور کار قرار دارد.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، تجمیع، تنقیح و تلخیص ضوابط، بخشنامهها و دستورالعملهای اداری را برنامه سوم و تعمیم و گسترش پوشش بیمهای را برنامه چهارم این معاونت بیان کرد.
زدا با اشاره به نامنویسی متمرکز مخاطبان به طور غیرحضوری به عنوان پنجمین برنامه این معاونت در سال جدید اظهار کرد: قرار است فرآیند نامنویسی متمرکز به طور غیرحضوری و در بستر اینترنت فراهم شود و مخاطب با ورود به درگاه این سایت، ضمن درج اطلاعات هویتی، بیمهای و آپلود تصاویر مورد نظر، درخواست نامنویسی خود را ارسال و کد رهگیری دریافت کند.
وی تصریح کرد: ششمین برنامه، طرح ایجاد و پیادهسازی سرویس متمرکز اعلام سابقه بیمهشدگان است و برنامه دیگر هم طرح بازرسی هوشمند کارگاهی است که این طرح به منظور شناسایی و گسترش پوشش کارگاهی و احقاق حقوق بیمه شدگان و کارفرمایان سازمان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
زدا، طرح وصول مطالبات معوق را برنامه دیگری معرفی کرد و اینکه اجرای این طرح به منظور بهنگام کردن وصول مطالبات قطعی از کارفرمایان بدهکار و در راستای ارتقای ارائه تعهدات کوتاهمدت و بلند مدت به مخاطبان سازمان اجرایی میشود.
وی برنامه نهم را طرح مکانیزه و هوشمندسازی تمام فرآیندهای بازرسی قانونی مطرح کرد و افزود: این طرح به منظور توسعه منابع بالقوه سازمان و کنترل گریز از پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان و ایجاد بستر لازم برای اجرای کامل مواد 28، 38، 41 و 47 قانون تامین اجتماعی به مرحله اجرا میرسد.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، توسعه کمی و کیفی کارگزاریهای رسمی (حقوقی) ، راهاندازی و ایجاد کارگزاریهای حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی، پیاده سازی سیستمهای متمرکز بیمهای را برنامه های دیگر این معاونت برای امسال برشمرد.
وی درباره برنامه اخیر نیز چنین توضیح داد که در این خصوص قرار است تمام سیستمهای بیمهای (سبا) و نیز ارائه سرویسهای مرتبط با محاسبات بیمهای با ایجاد سامانهای با عنوان «سامانه سیستمهای متمرکز بیمهای» عملیاتی شود.
این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی، ایجاد، توسعه و بهبود فرآیندهای ارائه خدمات غیرحضوری را برنامه دیگری از این معاونت معرفی و خاطرنشان کرد: در این زمینه سرویسهای مهم بخش بیمهای سازمان به صورت غیرحضوری به مخاطبان سازمان ارائه میشود.
زدا گفت: یکی از مهم ترین این خدمات، فرآیند مکانیزه و غیرحضوری کردن اعتراض کارفرمایان، تقسیط بدهی، نمایش ریز محاسبات و بدهیها، صدور بیلان و مفاصا حساب مواد 37 و 38 قانون تامین اجتماعی است.
انتهای پیام/