دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1393 - 09:08
جمال‌زاده عنوان کرد

توانایی خیران در توسعه فضاهای دانشگاهی و تربیت نیروهای انسانی تحصیل‌کرده

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر وکهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خیران می توانند در توسعه فضاهای دانشگاهی و تربیت نیروهای انسانی تحصیل‌کرده سهیم باشند.
کد خبر : 7547

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در دیدار حجت الاسلام عبدالرضا جمال‌زاده با استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تعامل و همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی با دولت تدبیر و امید تاکید شد.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، جذب خیران را برای توسعه مراکز دانشگاهی ضروری دانست و گفت: خیران می توانند در توسعه فضاهای دانشگاهی و تربیت نیروهای انسانی تحصیل کرده سهیم باشند.


جمال‌زاده با همراهی فردین بوستانی رئیس واحد یاسوج و تنی چند از مسئولان با خانواده جانباز آزاده مهدی خسروی و خانواده شهید هدایت رکنی که از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بودند نیز دیدار کردند.


وی در این دیدار بیان کرد: شهادت بهترین طریق رسیدن به اوج نقطه انسانیت است که نصیب مردان الهی می شود. آنانی که برای دست‌یابی به شهد شیرین آن از لذایذ دنیوی می گذرند و جان خویش را تسلیم حق می کنند تا راه های افلاک را بهتر از زمین فرا گرفته و آسمانی شوند. آنان که سعیدند و به سعادت رسیدند چرا که شهیدند و شهادت را از آن خود کردند تا در محضر الهی روزی خور خوان خدایی شوند.


به گزارش آنا، همچنین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با حضور نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.








جمال‌زاده: توجه به کرسی‌های آزاد‌اندیشی و جلسات مناظره و هم‌اندیشی در دانشگاه آزاد باید افزایش یابند. رعایت خطوط قرمز در مناظرات و برنامه‌های سیاسی دانشگاه‌های آزاد ضروری است و دانشگاه آزاد به هیچ‌وجه نباید به باشگاه سیاسی گروه‌های سیاسی تبدیل شود

جمال‌زاده در این نشست اظهار کرد: رشد و تعالی دانشگاه‌های آزد در گرو همدلی و مودت کارکنان و اساتید دانشگاه است. درآمدزایی دانشگاه و توجه هر چه بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان باید بجد در دستور کار اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد قرار گیرد.


نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با توجه به روند ایجاد رقابت‌های کاذب از سوی برخی دولت ها عنوان کرد: توسعه قارچ‌گونه و بدون حساب و کتاب این مراکز ضربات زیادی را بر دانشگاه آزاد وارد کرد.


نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی از این مراکز حتی یک عضو هئیت علمی و ساختمان مستقل از خود نداشتند ولی در عرض یک هفته اقدام به راه‌اندازی 42 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد کردند که این خود جای سوال دارد.


جمال‌زاده بیان کرد: توجه به کرسی‌های آزاد‌اندیشی و جلسات مناظره و هم‌اندیشی در دانشگاه آزاد باید افزایش یابد. رعایت خطوط قرمز در مناظرات و برنامه‌های سیاسی دانشگاه‌های آزاد ضروری است و دانشگاه آزاد به هیچ‌وجه نباید به باشگاه سیاسی گروه‌های سیاسی تبدیل شود.


وی بر برخورد اسلامی و همراه با احترام مسئولان و اساتید دانشگاه آزاد با دانشجویان تاکید کرد و گفت: حفظ شأن دانشجویان باید در همه حال مدنظر کارکنان و مسئولان دانشگاه باشد.



به گزارش آنا، دکتر فردین بوستانی هم گفت: دانشگاه آزاد یاسوج از ظرفیت های بالای در زمنیه نیروی انسانی و کادر علمی برخوردار است.یکی از کمبودهای اساسی در استان کهگیلویه و بویراحمد فقدان شهرک های علمی و فناوری است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج افزود: با توجه به تعداد دانشجویان و دانشگاه های استان ایجاد شهرک فناوری اطلاعات نقش بسزائی در شکوفای ظرفیت های علمی دانشجویان و دانشگاهیان این استان دارد.


رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج کمبود فضای فیزیکی در دانشگاه آزاد یاسوج را از دیگر مشکلات پیش روی این واحد دانشگاهی دانست و افزود: امیدواریم باعزم کارکنان و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز این مشکل نیز برطرف شود.








بوستانی: دانشگاه آزاد یاسوج از ظرفیت های بالای در زمنیه نیروی انسانی و کادر علمی برخوردار است.یکی از کمبودهای اساسی در استان کهگیلویه و بویراحمد فقدان شهرک های علمی و فناوری است

وی کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت های بالقوه فراوان در زمینه طبیعی دانست و گفت: با ورود سرمایه گذاران و تقویت بخش گیاهان داروئی علاوه بر ایجاد اشتغال در حوزه تولیدات از نظرعلمی نیز گام های بلندی نیز می توان برداشت.



به گزارش آنا، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج نیز در این نشست، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از ظرفیت‌های بالایی در زمینه نیروی انسانی برخوردار بوده و نیازمند همکاری مسئولان ارشد دانشگاه آزاد برای پیشبرد اهداف این دانشگاه است.



مسعود زاده‌باقری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به‌رغم ظرفیت‌های بالا در بستری از مظلومیت‌ها قرار دارد که می‌طلبد با همکاری دانشگاه آزاد مرکز نسبت به شکوفایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این دانشگاه تلاش بیشتری صورت بگیرد.


زاده‌باقری افزود: حاکمیت دقیق نظم در برنامه‌های آموزشی این دانشگاه یکی از اولویت‌های اصلی معاونت آموزشی است. در زمینه حضور اساتید در کلاس‌های درس به‌صورت جدی برنامه‌ریزی شده است.


این مسئول با بیان اینکه برای ارتقای کیفی آموزش دانشگاه آزاد یاسوج جلسات مداوم با مدیران گروه و اساتید برگزار می‌شود، گفت: این جلسات به‌صورت ماهیانه و به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد یاسوج یکی از چالش‌های پیش‌روی دانشگاه آزاد اسلامی را تصویب رشته های تحصیلات تکمیلی از جمله در مقطع دکترا دانست و گفت: امیدواریم با هماهنگی مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به تصویب رشته های جدید مقطع دکترا در دانشگاه یاسوج اقدامات لازم صورت پذیرد.


زاده‌باقری یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به‌ عنوان دانشگاه جامع ظرفیت‌های بالای برای راه‌اندازی رشته‌های دکتری دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: خیرین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته