دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1395 - 14:53

سعد حریری از ریاض به بیروت بازگشت؛ اختلاف‌ها بر سر تعیین رئیس‌جمهوری لبنان باقی است

منابع وابسته به جنبش 8 مارس گفتند که تعداد نمایندگان در جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهوری هرگز به حد نصاب نخواهد رسید مگر آنکه بر سر نامزدی میشل عون برای ریاست‌جمهوری توافق شود.
کد خبر : 75462

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه المستقبل چاپ بیروت، سعد حریری که برای انجام برخی رایزنی‌ها به ریاض سفر کرده بود، بامداد امروز دوشنبه به بیروت بازگشت.


این در حالی است که منابع وابسته به جنبش 8 مارس اعلام کردند تا بر سر نامزدی میشل عون توافق نشود، تعداد نمایندگان برای جلسه انتخاب رئیس‌جمهوری به حد نصاب نخواهد رسید. علاوه بر این، 8 مارسی‌ها تقریبا یقین دارند که انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان در 18 آوریل (30 فروردین) برگزار نخواهد شد.


جریان 8 مارس که حزب‌الله نیز عضو آن است، نامزد خود برای انتخاب ریاست‌جمهوری در پارلمان لبنان را میشل عون اعلام کرده است.


منابع 8 مارس افزودند: «کسانی که برای انتخاب رئیس‌جمهوری در ماه جاری، به سفر سعد حریری به مسکو و کسب حمایت از خود برای نامزدی ریاست‌جمهوری چشم دوخته‌اند، سخت در اشتباهند.»


از سوی دیگر ابراهیم کنعان، یکی از نمایندگان پارلمان ابراز امیدواری کرد که در ماه جاری میلادی (آوریل) پیشنهادی غافلگیر کننده برای ریاست‌جمهوری ارائه شود و آن انتخاب ژنرال میشل عون برای ریاست‌جمهوری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته