مقاومتیسازی صنعت خودرو تنها با خودروی ملی عملی نمیشود
بیوک علیمرادلو در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان این مطلب افزود: صنعت خودروی ما در این مسیر گام برداشته و بر اساس نیاز بازار خودروهای جدیدی را در برنامه تولید گذاشته است.
وی صادرات خودرو به کشورهای دیگر را در راس این اقدام دانست و گفت: با توجه به ظرفیتی که در صنعت خودرو و قطعهسازی داریم، با توسعه صادرات میتوانیم برای خودروهای تولیدی خود بازارهای بینالمللی پیدا کنیم.
مشاور خودرویی وزیر صنعت با اذعان به وجود کم و کاستی های در صنعت خودرو ادامه داد: صنعت داخلی ما باید خود را تجهیز کند تا بتواند هم محصولات روز را برای بازار داخلی عرضه کند و هم از ظرفیت ایجادشده استفاده بهینه کند که برای عملی شدن این هدف نیاز است تا سازمانها چابک تر باشند و مشکلات گذشته را حل و فصل کنند.
علیمرادلو بیان کرد: عمده کم و کاستیهای صنعت خودرو افت تولید در سالهای گذشته است که باید این افت تولید را جبران کند و به حداکثر میزان توان خود دست پیدا کند.
وی در مورد وارد شدن به بازارهای جهانی توضیح داد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که بستر تولید کشور برای ایجاد توان رقابت آماده شود. در این مورد بحث برندهای ملی و توان این برندها مطرح میشود که طبیعتا در وضع فعلی دچار کاستیهایی است و باید با تلاش بیشتر و ترفندهای مختلف جای خود را باز کند.
مشاور وزیر صنعت ادامه داد: بحث دیگر حضور برندهای خارجی است که با سرمایهگذاریهایی در حال باید بحث صادرات را چه در زمینه قطعهسازی و چه در زمینه خودروسازی به طور جدی پیگیری کنیم.
علیمرادلو با اشاره به اینکه ظرفیت خودرو ایران سالیانه 2 میلیون دستگاه خودرو است، گفت: ما در سال گذشته نزدیک به یک میلیون خودرو تولید داشتیم و نزدیک به 50درصد این ظرفیت بلااستفاده مانده است.
وی گفت: قطعا نمیتوان این تعداد خودرو را تنها از طریق برندهای داخلی تامین کرد و اگر تنها فکر کنیم که با برندهای ملی میتوانیم این بازار را اشباع کنیم، سادهاندیشی است.
مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هم تولید خودروی ملی و هم مشارکت با خودروسازان خارجی برای تولید محصولات روز دنیا باید به صورت موازی پیش برود.
انتهای پیام/