دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1395 - 12:40

مدعی سرقت نرگس آبیار در شیار 143، منتقدان خود را بلاک کرد

حمید داوودآبادی که دیروز در اینستاگرام خود مدعیِ شده بود نرگس آبیار در ساخت «فیلم شیار 143» از کتاب «تفحص» او سرقت ادبی کرده، نظرات مخالف و منتقد خود را که در قالب کامنت زیر مطلبش درج شده بود، حذف و منتقدان را بلاک کرد.
کد خبر : 75422

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، حمید داوودآبادی روز گذشته (یکشنبه 15 فروردین ماه) در یادداشت اینستاگرامی‌اش ادعا کرده بود نرگس آبیار با خواندن کتاب تفحص او، در فیلم شیار 143 از او سرقت کرده است. او همچنین در این متن تلویحا رویکرد نرگس آبیار، کارگردان این فیلم را مبتنی بر دروغ و دروغگویی و حتی برخی از تمجید کنندگان این فیلم را فتنه‌گر خواند: «... باور کنید که با سرقت و دروغ نمی‌شود برای خدا و شهدا کار کرد! حتی اگر به دلایلی!!! فلانی برای فیلم جامه بدرد و جشنواره را به خاطر دستمالی به آتش بکشد! یا این و آن در اهدای جایزه صف بکشند و فتنه گران از آن تجلیل کنند!»


این یادداشت از بدو انتشار، موافقان و مخالفانی با خود به همراه داشت و داوودآبادی نیز خود به پاسخ‌گویی به کامنت‌های منتقد و مخالف پرداخت. موضوع نقد برخی از منتقدان به این یادداشت، منتشر شدنش در شرایطی است که قریب سه سال از ساخت این فیلم گذشته و این مطلب که داوودآبادی مدعی شده به تازگی این فیلم را دیده و متوجه به سرقت رفتن بخشی از کتاب خود شده بود.



برخی از طعنه‌های او در بخش‌هایی از این یادداشت که مربوط به تغییر پوشش نرگس آبیار و سیاسی کردن موضوع با آوردن اصطلاح فتنه‌گران انتقاد کردند و برخی دیگر نیز انتشار این اتهام پیش از اثبات در یک محکمه‌ رسمی را در تناقض با قانون و شرع خواندند.


برخی هم می‌گفتند آقای داوودآبادی چطور فیلمی که مورد استقبال جمع کثیری از هم‌وطنان قرار گرفته و به عنوان فیلمی ارزشی رضایت مقام معظم رهبری را جلب کرده و به ماجرای تفحص پیکر شهدا نیز ارتباط دارد، در سه سال گذشته ندیده است؟



ثبت نظرات موافق و مخالف ادامه داشت تا اینکه برخی از نظرات مخالف و منتقد، یکی بعد از دیگری توسط داوودآبادی حذف شدند. گرداننده این صفحه حتی به این حد از حذف نظر مخالفان اکتفا نکرد و با بلاک کردن برخی از آن‌ها، مانع از ادامه اظهار نظرات شد؛ در حالی که این افراد،‌ به هیچ وجه در نظرات خود از خطوط قرمز اخلاقی عدول نکرده بودند.


این عملکرد از سوی داوودآبادی که گواهی روشن بر سانسور مخالفان و منتقدان به اظهارات او بوده، عملکردی به دور از مبانی آزادی بیان بوده و سوال برانگیز است، زیرا در صورت حقانیت موضع نگارنده یادداشتِ‌ مذکور، حذف نظر منتقدان امری بی‌دلیل و نادرست به نظر می‌رسد.


یادداشت داوودآبادی در اینستاگرام


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته