دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 19:16
مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال

ایستگاه نخست ماراتن نیمه نهایی به سود میزبان ها تمام شد

مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر والیبال با پیروزی تیم های پیکان و شهرداری ارومیه که هر دو میزبان بودند، آغاز شد.
کد خبر : 7536

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مرحله نیمه نهایی رقابت های والیبال قهرمانی باشگاه های کشور ، جام مرحوم حسین معدنی عصر امروز با برگزاری ٢ دیدار در ارومیه و تهران پیگیری شد.


در ارومیه تیم های شهرداری ارومیه و میزان خراسان در حضور نزدیک به ٧هزار تماشاگر حاضر در سالن که از ساعت ها پیش از آغاز دیدار سالن عزیز را پر کرده بودند، به مصاف یکدیگر رفتند.


شاگردان سید عباسی در حالی راهی این دیدار سخت شدند که برای سهولت در رسیدن به دیدار نهایی لیگ برتر ، عزم خود را جزم کرده بودند که دست پر از این دیدار خانگی خارج شوند.


در ابتدای ست نخست این دیدار حساس، اولین پوئن تیم ارومیه با اعتراض شدید میزانی ها همراه شد. ارومیه ای ها نبض بازی را به دست گرفته بودند و از حریف پیش افتادند. تا این که سرمربی تیم میزان تقاضای وقت استراحت کرد تا اختلاف امتیاز به حداقل برسد. با این حال باز هم این تیم میزان بود که میدان را در اختیار گرفت. اعتراضات به نحوه قضاوت در طول این ست از سوی تیم میزان ادامه داشت. شهرداری ارومیه با نتیجه جالب توجه ١٦ بر ٨ راهی دومین تکنیکال میتینگ این ست شد.در ادامه باز هم برتری از آن تیم میزبان بود. در حالی که میزانی ها در دقایقی از دیدار خوب ظاهر شدند و اختلاف امتیاز خود با ارومیه را کم کردند اما در نهایت ٢٥ بر ٢٢ ست اول را واگذار کردند.


ست دوم اما از ابتدا پایاپای پیش رفت. میزانی ها در این ست نسبت به ست اول هماهنگ تر بودند و درصد اشتباهات خود را کاهش داده بودند.
امتیازات یک به یک بین دو تیم تقسیم می شد. هماهنگی بالای شاگردان مومنی مقدم سبب شده بود ارومیه نتواند مانند ست اول در امتیاز از حریف به برتری قابل توجهی برسد.


اما در ادامه بازهم شهرداری ارومیه موفق شد با حمایت تماشاگرانش و استفاده از نقاط ضعف تیم حریف برتری خود را بر حریف دیکته کرده و ١٨ بر ١٣ جلو بیافتد. پس از استراحت فنی تیم میزان ،مشهدی ها بار دیگر به بازی برگشتند و نتیجه را به تساوی کشاندند. ماراتن دو تیم ادامه پیدا کرد تا جایی که در نهایت ست دوم هم با برتری ٣٦ بر ٣٤ ارومیه به پایان رسید.


ارومیه ای ها ست سوم را با قدرت آغاز کردند و در ابتدا ٦ بر صفر جلو افتادند و این برتری را به خوبی حفظ کردند. سرویس های بی نقص شاگردان جهانگیر سیدعباسی به خوبی در زمین حریف به امتیاز تبدیل می شد و در نهایت منجر به برتری متوالی سومین ست برای آن ها شد. آن هم با نتیجه عجیب ٢٥ بر ١٠.


در تهران و در خانه والیبال هم تیم پیکان تهران از ساعت ١٧ پذیرای شهرداری تبریز بود که در پایان موفق شد میهمان خود را با نتیجه ٣ بر صفر از پیش رو بردارد.


دیدارهای برگشت دو تیم روز چهارشنبه در تبریز و مشهد پیگیری خواهد شد.


هر تیمی که بتواند تعداد پیروزی های خود مقابل حریفش را به عدد ٢ برساند، راهی فینال لیگ برتر والیبال مردان خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب