دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1395 - 12:03
عابدینی: من پرسپولیس را قهرمان لیگ می‌دانم

نمی‌دانم در سازمان بازرسی به کفاشیان چه گفتند که حاضر به ثبت‌نام نشد/ وزارت ورزش مهدی تاج را قبول ندارد

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ می‌گوید نمی‌دانم در سازمان بازرسی یا وزارت ورزش چه چیزی به کفاشیان گفته بودند که وی حاضر نشد به رغم اصرار، در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد.
کد خبر : 75351

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، شرکت نکردن علی کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس کماکان سوالی است که برای بسیاری از اهالی فوتبال ایران بدون جواب مانده است. این پاسخ را رضا حسنی‌خو رییس حراست وزارت ورزش داد و اعلام کرد سازمان بازرسی کل کشور مانع حضور کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال بوده است.


حسنی‌خو دروغ نگفته است


در همین رابطه امیر عابدینی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در واکنش به گفته رضا حسنی‌خو رئیس حراست وزارت ورزش مبنی بر ممانعت سازمان بازرسی از حضور علی کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: «حسن بزرگی که حسنی‌خو دارد این است که تمامی مطالبی که می‌گوید عین حقیقت است. دلیلش هم صداقتی است که در کردار او وجود دارد. وی هیچ پیچیدگی ندارد. من با او کار کردم و می‌دانم که همواره راست می‌گوید.»


وی ادامه داد: «در روز آخر انتخابات تا ساعت 4:30 خبری از علی کفاشیان نبود. حالا او یا در وزارت ورزش بود و یا در سازمان بازرسی حضور داشت. با این حال ما صورتجلسه را به گونه‌ای تنظیم کرده بودیم که تمام افرادی که فرصت نکرده بودند به موقع خود را به محل ثبت نام برسانند وقت این را داشته باشند که در انتخابات ثبت‌نام کنند. کفاشیان آمد اما حاضر نشد در انتخابات ثبت‌نام کند. هر چقدر هم ما اصرار کردیم که به چه دلیل حاضر نیست ثبت نام کند حاضر نشد دلیلش را بگوید.»


نفهمیدیم به کفاشیان در سازمان بازرسی چه گفتند


عضو هیات رئیسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: «هیچ وقت هم نفهمیدیم که از سازمان بازرسی چه چیزی به کفاشیان گفته بودند که وی حاضر به ثبت‌نام نشد اما باید بگویم ما بهتر است نگاهی به کارنامه کفاشیان داشته باشیم. او توانسته جایگاه مناسبی برای فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست آورد. ما الان یکی از معاونان رئیس کل کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. همین الان یکی از سه نفر هیات امنای AFC هستیم. در فوتسال بانوان آسیا و مردان تیم اول هستیم. مدت‌ها است در رنکینگ فوتبال آسیا تیم اول هستیم. در بخش آموزش در بحث آکادمی و تخصص و در دیگر موارد جزء برترین‌های آسیا هستیم. چطور می‌شود کفاشیان به هر دلیلی نتواند دوباره نامزد انتخابات فدراسیون شود. من می‌گویم وقتی به کارنامه یک فرد نگاه می‌کنیم نباید فقط نمرات منفی و تجدیدی او را ببینیم باید نگاهی به نمرات مثبت هم داشته باشیم؛ بالاخره کفاشیان نمره قبولی هم در بسیاری از عملکردهای خود دارد.»


8 سال پیش حرف قلعه‌نویی درست بود


وی در پاسخ به اظهار نظر امیر قلعه‌نوعی که گفته بود این از بدبختی فوتبال ما است که کفاشیان از فدراسیون دو و میدانی می‌آید و هشت سال رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود، اظهار داشت: «یک روزی می‌شد این حرف را گفت. روزی که کفاشیان آمد سواد فوتبالی کمی داشت و اصلا در حد و اندازه‌های ریاست فدراسیون نبود. آقایان نمی‌خواستند با دادکان کار کنند و باید به گونه‌ای عمل می‌کردند که یک فردی می‌آمد که بتواند رضایت همگان را فراهم کند اما خب هیچ کس حاضر نشد بیاید و در فدراسیون فوتبال مشغول به کار شود در نتیجه کفاشیان با عزل و نصب آمد. حال اگر بگوییم آن زمان کفاشیان به فدراسیون فوتبال تحمیل شد شاید جمله درستی باشد اما این اتفاق در دوره اول حضور کفاشیان قابل قبول است. او با تلاشی که از خود نشان داد در دوره دوم حضورش با اقبال مجمع فدراسیون روبرو شد. پس شایستگی حضور در فدراسیون فوتبال را در دوره دوم داشت.»


تاج گزینه وزارت ورزش نیست


عابدینی در خصوص اینکه گفته می‌شود مهدی تاج گزینه وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال است، بیان داشت: «تاج گزینه وزارت نیست. وزارت ورزش اصلا اعتقادی به او ندارد چون عملکرد مهدی تاج با خواسته‌های وزارت همگون نیست. ممکن است در بدنه وزارت ورزش افرادی باشند که تاج را قبول داشته باشند اما وی گزینه وزارت نیست. گزینه وزارت ورزش دکتر اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال بود که اصلا کاندید نشد. وی هم دانش بالایی دارد و هم فرهیخته است اما نمی‌دانم به چه دلیل حاضر نشد در انتخابات ثبت‌نام کند. احتمالا وزارت ورزش حمایت لازم را از وی نکرده بود.»


نامزدهای ریاست فدراسیون از کفاشیان بهتر هستند


عضو هیات رئیس سازمان لیگ درباره کاندیداهایی که برای انتخابات فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اند و اینکه در میان آنها فردی وجود دارد که بتواند فدراسیون را به خوبی اداره کند، تصریح کرد: «اگر بخواهیم نمره ورودی به افراد ثبت‌نام کننده بدهیم باید به زمان حضور کفاشیان اشاره‌ای کنیم. فدراسیون آن زمان با عزل محمد دادکان کفاشیانی را به خود دید که در آن زمان از 100 نمره 25 می‌گرفت. البته دادکان آن زمان از 100، نمره 75 را داشت. با نگاهی به عقب‌تر می‌بینیم که صفایی فراهانی زمانی که آمد تغییرات مثبت زیادی را در فدراسیون فوتبال ایجاد کرد. وی از فدراسیونی که مبانی اجرایی و مدیریتی نداشت فدراسیونی ساخت که ساختار منظمی داشت و نظم و انضباط فراوانی را دنبال می‌کرد. دادکان توانست این نظم و مقررات را تعالی بخشد. بعد کفاشیانی که با فوتبال بیگانه بود و نمره 25 را هم داشت آمد اما توانست هشت سال هم در فدراسیون کار کند.»


او افزود: «الان تمامی نفراتی که کاندید شده‌اند نمره‌شان بالای 50 است. پس از کفاشیان در زمان ورودش به فوتبال نمره بیشتری دارند. کفاشیان مدیریت باشگاهی فوتبال نداشت اما الان تیم سه نفر از کسانی که نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هستند این سواد را دارند. یک نفر از آنها تیمش را به لیگ قهرمانان آسیا رسانده است. یکی از آنها مدیر تیم ملی ارتش ایران بود و تیمش را به جام جهانی ارتش‌های جهانی برد. خب پس می‌بینیم اینهایی که حضور دارند بهتر از کفاشیان حداقل در زمان ورودش به فوتبال هستند و وقتی همگی دستی بر آتش فوتبال دارند نمی‌توان گفت که حداقل از آن زمان ضعیف‌تر هستند البته باید بهترین گزینه انتخاب شود، چیزی که خواسته تمامی اهالی فوتبال است.»


کی‌روش برود عزا نمی‌گیریم


عابدینی در خصوص اینکه گفته می‌شود کی‌روش منتظر است 24 فروردین ماه قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی انجام شود و تیم‌های هم گروه ایران در مشخص شوند تا پس از آن در مورد ماندن یا رفتنش از سرمربی‌گری فوتبال ایران تصمیم بگیرد، عنوان کرد: «ما طبق سید‌بندی که اعلام شده سرگروه می‌شویم. بین کره و ژاپن هم در دوره‌های اخیر با کره روبرو شدیم پس این بار هم در قرعه‌کشی باز هم با کره مواجه می‌شویم. کره که 20 بازیکن آن در اروپا بازی می‌کنند، عربستان هم که احتمال همگروهی با آن وجود دارد خود را جمع و جور کرده و تیم ملی قوی همچون گذشته شده است. تیم‌های دیگر هم تلاش می‌کنند خود را به جام جهانی برسانند. پس ما در هر گروهی که قرار بگیریم کار سختی برای صعود به جام جهانی داریم. از هر گروه دو تیم اول راهی جام جهانی می‌شوند و تیم سوم هم باید به مصاف تیم پنجم آمریکای جنوبی برود که احتمالا اروگوئه یا شیلی و شاید هم برزیل باشد پس عملا آن تیم شانسی برای راهیابی به جام جهانی ندارد.»


وی خاطرنشان کرد: «کی‌روش که پنج سال است در فوتبال ما حضور دارد و عنان کار تیم ملی را در اختیار دارد با پتانسیل خوبی که ما در فوتبال خودمان داریم باید بتواند در یک گروه 6 تیمی حداقل تیم خود را دوم کند اگر نتواند این کار را انجام بدهد پس این همه سال حضورش در فوتبال ایران بی‌اثر بوده است.»


عابدینی در مورد اینکه اگر کی‌روش استعفا داد و رفت باید چه بکنیم، تصریح کرد: «مطمئن باشید عزا نمی‌گیریم. به هیچ عنوان رفتن کی‌روش نباید ما را از هدفی که داریم باز دارد. اینجاست که باید قدرت مدیریت و سازمان‌دهی فوتبال خود را نشان دهیم. اینکه به هنگامه مسابقات مهم انتخابی جام جهانی به بهانه اینکه کی‌روش نمی‌خواهد در فوتبال ما کار کند از مسابقات حذف شویم، حرف پسندید‌ه‌ای نیست. می‌توانیم بلافاصله جانشین او را مشخص کنیم چون کاری که کی‌روش می‌کند را دیگران نیز می‌توانند انجام دهند فقط نکته اینجاست که کی‌روش از فوتبال ما شناخت کاملی دارد. تک تک بازیکنان را می‌شناسد و ملی‌پوشان ما به او عادت کردند و زمان می‌برد که فردی جدید بتواند اندیشه‌های خود را سوار کند. پس کی‌روش بهتر است استعفا ندهد و به کار خود ادامه دهد.»


اگر اساس‌نامه ایراد داشت فیفا آن را بازمی‌گرداند


عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در مورد اینکه می‌گویند فدراسیون فوتبال در هشت سال گذشته به صورت غیر قانونی انتخابات خود را برگزار کرده چرا که اساس‌نامه فدراسیون فوتبال به تصویب نهایی هیات دولت نرسیده بوده، گفت: «اصلا هم کار غیر قانونی صورت نگرفته است. دو بحث در این میان وجود دارد یکی غیر قانونی بودن و دیگری مصوباتی که دنبال نشده است. فدراسیون وظیفه داشته در سال 86 مصوبه‌ای که در هیات دولت تصویب شده بود را پیگیری کند تا ابلاغ رسمی آن و ثبت در روزنامه رسمی کشور صورت بگیرد اما به خاطر سهل‌انگاری اداری که صورت گرفته است این کار به مرحله پایانی نرسیده است. خب ما بایدنگاهی به برخورد فیفا با فدراسیون داشته باشیم. فیفا اگر اساس‌نامه‌ای از هر کشوری را قبول نداشته باشد آن را رد می‌کند و به کشور مورد نظر برمی‌گرداند. وقتی چنین اتفاقی نیفتاده و فیفا اساس‌نامه ما را پذیرفته و آن را بازنگردانده، پس کار ما قانونی بوده و به استناد همان اساسنامه انتخابات صورت گرفته است. بعد از آن است که کمیسیون پنج نفره‌ای مرکب از اعضای فدراسیون، وزارت ورزش و نخبگان حقوقی تشکیل می‌شود تا بخواهند اساسنامه جدید را به تصویب برسانند به نظر من نباید به هیچ بهانه‌ای انتخابات را در 11 اردیبهشت ماه به تعویق انداخت.»


پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود


عابدینی در پایان در خصوص اینکه با حساس‌تر شدن صدر جدول رده‌بندی فوتبال به نظرش کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود، اظهار داشت: «اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم در بازی دیروز استقلال تهران و استقلال خوزستان هر دو تیم عالی بودند و فوتبالی فراتر از لیگ ما ارائه کردند. هر دو تیم فرصت داشتند در این بازی پیروز شوند. دفاع‌ها بی‌نقص و گلرها فوق‌العاده بودند. خط هافبک دو تیم خیلی خوب کار کردند و در کل فوتبال بالانسی را شاهد بودیم. هر چند استقلال تهران به واسطه غیبت چند بازیکن خود نتوانست پیروز شود اما در کل فوتبال بهتری را ارائه کرد. اگر استقلال همین بازی را ارائه کند از پس حریفان سختی که تا پایان رقابت‌های لیگ دارد برخواهد آمد، با این حال باید دید نتیجه داربی با پرسپولیس چه خواهد شد. در آن سمت ما پرسپولیسی را داریم که وقتی به منحنی این تیم نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم این تیم توانسته از رتبه 16 جدول خود را به رتبه سوم برساند و یکی از مدعیان کسب جام باشد. من پرسپولیس را قهرمان می‌بینم چرا که بحران‌ها را پشت سر گذاشت و نتایج خوبی بدست آورد. کدام تیم را می‌شناسید که بازی دو بر یک باخته را 10 نفره می‌برد. در هر تیمی این انگیزه وجود ندارد برانکو و هواداران این تیم انگیزه بسیار خوبی را بین بازیکنان خود ایجاد خواهند کرد. به نظرم قهرمان لیگ پیش از دربی رقم می‌خورد و تیم‌هایی که در بالای جدول قرار دارند، شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته