دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1395 - 10:34

بورس معادلات بازار را بر هم زد

اگرچه کارشناسان بازار بورس روند صعودی شاخص را در این بازار پیش‌بینی کرده‌اند، افت‌وخیزهای بورسی از پیش‌بینی‌ها متفاوت بود.
کد خبر : 75347

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بازار بورس بزرگترین ریزش خود در سال 95 را روز یکشنبه پانزدهم فرودین ماه تجربه کرد و شاخص کل با افت 684 واحدی به یک کانال پایین‌تر رفت. بر این اساس شاخص کل بازار بورس با این افت به 80 هزار و 852 واحد رسید.


این در حالی است که کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که افت‌وخیزهای مقطعی را نمی‌توان ملاک قرار داد و اکثر آنها روند مثبتی را بر خلاف نوسانات مقطعی تا پایان سال برای این بازار پیش‌بینی می‌کنند.


امروز بازار روند مثبت به خود گرفت و با 58 واحد افزایش شاخص همراه بود. بدین ترتیب شاخص کل امروز به 80 هزار و 911 واحد رسید.


شاخص بورس در روز شنبه هفته جاری پس از آغاز به کار این بازار در سال 95 نیز رشد ناچیزی را تجربه کرده و با 57 واحد افزایش به 81 هزار و 537 واحد رسیده بود.


روز گذشته سهام اغلب شرکت‌ها با افت قیمت مواجه شد و همین امر برخی سهامداران را به خرید سهام ترغیب کرد تا در زمان مثبت بازار از شرایط آن استفاده کنند. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند با صعودی بودن روند بورس، تغییرات قیمتی مثبت برای اکثریت گروه‌های بازار اتفاق خواهد افتاد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته