دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1395 - 09:21

مسئول حمله موشکی داعش به نیروهای آمریکایی در عراق کشته شد

ارتش آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای وابسته به این ارتش فردی داعشی را که معتقدند مسئول حمله به یکی از واحدهای نیروهای آمریکایی در شمال عراق است،کشته‌اند.
کد خبر : 75301

به گزارش گروه بین‌الملل برگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان عربی، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا گفت: «چند ساعت پیش ما یکی از اعضای داعش را که معتقدیم مسئول حمله موشکی به نیروهای آمریکایی در شمال عراق بود،کشتیم.»


وی افزود: «جاسم خدیجه، یکی از اعضای داعش و افسر سابق عراقی بود و این اعتقاد وجود داشت که وی به‌طور مستقیم با حمله موشکی اخیر که منجر به کشته شدن کاردین و زخمی شدن هشت نفر دیگر از سربازان نیروی دریایی آمریکا (مارینز) شد، ارتباط دارد. همچنین در حمله‌ای که منجر به کشته شدن خدیجه شد، پنج نفر دیگر از نیروهای داعش کشته شدند.»


از سوی دیگر یک مقام آمریکایی گفت: «این حمله به‌وسیله یک پهپاد انجام شد. معتقدیم که خدیجه شکار ارزشمندی نیست، بلکه وی تنها یکی از رهبران محلی داعش است. ایالات متحده آمریکا اطلاعات ارزشمندی در اختیار دارد که نشان می‌دهد خدیجه از نیروهای داعش و عامل حمله موشکی به نیروهای مارینز است.»


در حمله گروه داعش به یکی از واحدهای نیروهای آمریکایی در شمال عراق که 19 مارس (29 اسفند 1394) انجام شد، یکی از سربازان نیروی دریایی آمریکا به نام لوئیس کاردن کشته شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته