دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 16:06

نماینده مریوان خواستار بازگشایی بازارچه‌های مرزی کردستان شد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به غیر فعال بودن بازارچه‌های مرزی در کردستان خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر این بازارچه‌ها برای حل مشکل معیشتی مرزنشینان شد.
کد خبر : 75244

به گزارش سیاسی خبرگزاری آنا، امید کریمیان در تذکری در جلسه علنی امروز -یکشنبه15 فروردین ماه- مجلس اظهار کرد:‌ بازارچه‌های مرزی چند ماهی است بسته و غیر فعال هستند و این امر باعث شده مرزنشینان علی‌الخصوص در مریوان، سعدآباد و بانه با مشکل معیشتی مواجه شوند. همین امر باعث نارضایتی و بدبینی به مسئولین محلی و نمایندگان استان شده است. لذا این موضوع باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود تا مشکل معیشتی مرزنشینان حل شود.


وی در تذکری به وزیر راه نیز گفت: در سفر دولت به استان کردستان صد میلیارد تومان به جاده جایگزین سنندج مریوان اختصاص یافته اما یک ریال اعتبار هنوز تخصیص پیدا نکرده و لازم است این موضوع تعیین تکلیف شود.


کریمیان در تذکری به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو هم گفت: با توجه به این که قانون عطف به ما‌سبق نمی‌شود در راستای حفاظت از اراضی کاربری و قانون حفظ چاه‌های آب غیرمجاز، چاه‌ها و اماکن و ساخت و سازهایی که قبل از سال 85 ساخته شده را به انحای مختلف تخفیف می‌کنند که باعث نارضایتی مردم و بروز چاه‌ها می‌شود. لذا خانه‌هایی که بعد از سال 85 ساخته شده مشمول جریمه شوند یا به نحوی با آنها مدارا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته