دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 13:23

مطهری: ابطال آرای مینو خالقی غیرقانونی بوده است/ صابون قانون انتخابات به تن خیلی‌ها خورده است

علی مطهری پس از پایان جلسه علنی امروز ـ یکشنبه 15 فروردین 95 ـ در جمع خبرنگاران درباره ابطال آرای مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان اظهار کرد: این کار غیرقانونی بوده است، باید این موضوع به بررسی اعتبارنامه‌ها در مجلس موکول می‌شد.
کد خبر : 75180

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، این نماینده مجلس نهم و منتخب مردم تهران در مجلس دهم افزود: اتهاماتی که به وی زدند خیلی محکم نیست و می‌گویند وی در خارج از کشور با مردی دست داده یا مصافحه کرده است؛ خیلی این موضوع قابل اثبات نیست اما اگر کسی دست بدهد و دستکش داشته باشد اشکالی ندارد.


این نماینده مردم تهران تصریح کرد: بسیاری از فقها می‌گویند اگر دستکش باشد اشکالی ندارد. شهید مطهری هم در آخر کتاب حجاب این موضوع را مطرح کرده است؛ از این رو این کار شورای نگهبان قانونی نبوده است و باید این موضوع را به نظر مجلس موکول می‌کرد.


وی در پاسخ به این سؤال که «آیا این کار شورای نگهبان که صندوق‌های رأی اصفهان را باطل نکرده، اما آرای یک نفر را باطل کرده درست است؟»، گفت: این مطلب برای ما روشن نیست و باید درباره آن توضیح کامل داده شود.


این نماینده مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «آیا وزارت کشور می‌تواند اعتبارنامه خانم خالقی را به مجلس بفرستد؟»، گفت: بله می‌تواند.


مطهری همچنین در پاسخ به این سؤال که «شما به عنوان منتخب مردم کاری در این زمینه انجام داده‌اید که این موضوع تبدیل به رویه نشود؟»، ادامه داد: باید توضیحات شورای نگهبان را در این باره شنید تا بدانیم حرف آنها دقیقا چیست تاکنون آنها فقط چند جمله در این باره صحبت کرده‌اند.


مطهری در پاسخ به این پرسش که «آیا درخواستی برای ارائه توضیحات از شورای نگهبان شده است؟»، تأکید کرد: نه درخواستی در این باره به شورای نگهبان داده نشده است.


نماینده مردم تهران همچنین درباره تغییر قانون انتخابات در دوره بعدی مجلس خاطرنشان کرد: می‌توان تغییر قانون انتخابات را در همین زمان باقی‌مانده مجلس نهم نیز پیگیری کرد تا این قانون اصلاح شود چراکه صابون این قانون به تن خیلی‌ها خورده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته