دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 11:25

گردشگری فضایی یک گام به واقعیت نزدیکتر شد + تصاویر و ویدئو

سومین پرتاب موفق موشک بدون سرنشین یک شرکت فضایی خصوصی و فرود ایمن آن در غرب تگزاس، امید به فرستادن گردشگران به فضا را در آینده بسیار نزدیک، بیش از پیش کرد.
کد خبر : 75119

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، جف بزوس بنیانگذار شرکت گردشگری فضایی بلو اوریجن (Blue Origin) در رشته‌ای از توییت‌ها در توییتر رسمی خود خبر آزمایش موفقیت‌آمیز اخیر خود را اعلام کرد.



بزوس که از سرمایه‌داران رو به رشد آمریکایی و از مدیران شرکت‌های مهم فناوری است در توییتر خود نوشت که موشک بدون سرنشین شرکت او، دیروز، شنبه 14 فروردین در ون هورن تگزاس به صورت عمودی بر زمین نشسته است.



به گزارش اسوشیتدپرس، این موشک قابل بازگشت که New Shepard نام دارد از کپسولی تشکیل شده که برای فرستادن افراد به فضا برای پروازهای زیر مداری طراحی شده است و با یک تقویت کننده همراه است.



جف بزوس گفت که کپسول با چتر نجات به زمین بازگشته در حالی که موتور اصلی موشک در یک فرود موفقیت آمیز دوباره به صورت عمودی به روی زمین بازگشته است.


فیلم زیر مراحل پرواز، جدا شدن کپسول و فرود موشک در تاریخ 2 بهمن 94 را نشان می‌دهد:





(فرمت MP4 در زمان 1 دقیقه و 49 ثانیه و حجم 5/3 مگابایت)


شرکت بلو اوریجن مستقر در کنت، واشنگتن موشک New Shepard را دو بار دیگر در 23 نوامبر (2 آذر 94) و 22 ژانویه (2 بهمن 94) از همان سایت پرتاب موشک با موفقیت آزمایش کرده است.


چند شرکت خصوصی دیگر نیز در ایالات متحده نیز در حوزه گردشگری فضایی فعالیت و رقابت می‌کنند.



در همین حال رقابتی برای ارسال گردشگر به فضا میان آمریکا و روسیه در گرفته است و شرکت‌های آمریکایی‌ ماه گذشته پس از اعلام خبر احتمال به فضا فرستادن گردشگران از روسیه تا پنج سال آینده، ادعا کرده‌اند که این کار را تا سال آینده میلادی (2017) عملی خواهند کرد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: توییتر جف بزوس
ارسال نظر
قالیشویی ادیب