دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 11:30
در گفت‌وگو با آنا

پیمان فخری: قبل از المپیک در مسابقات مادرید و مسکو شرکت می‌کنیم/ زمین خوب برای تمرین کردن نداریم

سرمربی تیم ملی شمشیربازی گفت: زمین تمرینی که در حال حاضر در اختیار ماست مناسب ورزشکاران این رشته نیست و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به فکر زمین بهتری برای شمشیربازان تیم ملی باشد.
کد خبر : 75084

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی شمشیربازی با درخشش مجتبی عابدینی ملی‌پوش این رشته موفق شد تا برای اولین بار دو سهمیه المپیک ریو را کسب کند. عابدینی با نتایج خوبی که کسب کرد و قرار گرفتن در بین 14 شمشیرباز برتر دنیا راه را برای کسب سهمیه علی پاکدامن هموار کرد تا این شمشیرباز هم بتواند در المپیک به میدان برود.


پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد برنامه‌های کادر فنی تیم ملی برای آمادگی بیشتر جهت حضور در مسابقات المپیک ریو گفت: «با توجه به اینکه مجتبی عابدینی موفق شد چند ماه قبل مجوز کسب سهمیه المپیک ریو را کسب کند ما در سال گذشته برنامه‌های خودمان را برای حضور قوی‌تر در مسابقات المپیک آماده کرده بودیم و در حال حاضر هم دو ورزشکار المپیکی طبق همان برنامه قبلی به اردو و مسابقات بین المللی اعزام می‌شوند.»


وی ادامه داد: «طبق برنامه فدراسیون، ما در 25 اردیبهشت ماه راهی مادرید خواهیم شد و در مسابقات جام جهانی اسپانیا شرکت خواهیم کرد. همچنین در 7 خرداد ماه به مسکو می‌رویم تا در مسابقات جایزه بزرگ روسیه شرکت کنیم. آخرین برنامه ما هم برای حضور موفق در المپیک برگزاری اردوی مشترک با دو کشور روسیه و آمریکا در آلمان است که در تیر ماه و در فاصله دو هفته مانده به شروع المپیک این اردو برگزار می‌شود.»


دبیر فدراسیون شمشیربازی در خصوص مشکلات زمین تمرین ملی‌پوشان شمشیربازی بیان کرد: «خوشبختانه فدراسیون شمشیربازی از نظر مالی هیچ مشکلی ندارد و بودجه کافی برای انجام اردوها و اعزام به مسابقات بین المللی در اختیار این فدراسیون است اما تنها مشکل حال حاضر این فدراسیون نداشتن زمین تمرین مناسب برای ملی‌پوشان است. زمین تمرینی که در حال حاضر در اختیار ما است مناسب ورزشکاران این رشته نیست و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به فکر زمین بهتری برای شمشیربازان تیم ملی باشد.»


فخری در رابطه با انصرافش از قضاوت در مسابقات المپیک افزود: «من حدود هفت سال است که داور بین المللی شمشیربازی هستم و در پنج سالی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم تاکنون مشکلی در کارم ایجاد نشده‌ است. در بعضی از مسابقات که احساس کردم حضورم به عنوان داور باعث لطمه خوردن به تیم ملی می‌شود قید آن مسابقات را زدم. به عنوان مثال در سال گذشته برای قضاوت در چهار دوره مسابقات بین المللی از من به عنوان داور دعوت شد که به خاطر شرایط تیم ملی در آن مسابقات شرکت نکردم. رییس فدراسیون از من خواسته بود که اگر تیم ملی شمشیربازی با یک ورزشکار در المپیک ریو شرکت می‌کند من به عنوان داور در المپیک فعالیت کنم، اما اگر موفق شدیم دو سهمیه را کسب کنیم من تمرکزم را در تیم ملی بگذارم و قید قضاوت در المپیک را بزنم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته