دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 10:59
در گفت‌وگو با آنا

هوشنگ نصیرزاده: ذات فدراسیون فوتبال مستقل است/ هیات دولت اساسنامه را تصویب می‌کند

کارشناس امور حقوقی گفت: درست است که اساسنامه در تاریخ 1386/5/24 به تصویب رسیده است اما سایر تشریفات قانونی آن از جمله ابلاغ عمومی و درج در روزنامه رسمی کشور صورت نگرفته‌ است.
کد خبر : 75076

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، پس از اینکه اعلام شد اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوبه هیأت دولت را ندارد، مقرر شد تا این موضوع هرچه سریع‌تر محقق شده و اساسنامه این فدراسیون مورد تصویب هیأت دولت قرار بگیرد. این در حالی است که کیومرث هاشمی رئیس فعلی کمیته ملی المپیک اعلام کرده که این اساسنامه در سال 1386 توسط دکتر داودی معاون اول رئیس جمهور وقت به تصویب رسیده و نیازی به تایید دوباره هیات دولت نیست.


هوشنگ نصیرزاده کارشناس امور حقوقی فوتبال در پاسخ به این سوال که چه نیازی به تصویب دوباره اساسنامه فدراسیون وجود دارد، گفت: «درست است که اساسنامه در تاریخ 1386/5/24 به تصویب رسیده است اما سایر تشریفات قانونی آن از جمله ابلاغ عمومی و درج در روزنامه رسمی کشور به دلایلی نامعلوم که احتمالا تعجیل در انجام کار مهم‌تری بوده، صورت نگرفته و به همین دلیل قرار شده این‌بار اساسنامه سال 90 به تصویب هیات دولت برسد تا مشکلی از نظر ماده واحده مصوب سال 1376 مجلس شورای اسلامی به وجود نیاید.»


وی ادامه داد: «خوب اگر اساسنامه به تصویب نرسد متعاقبا انتخابات فدراسیون فوتبال غیرقانونی است و باید شرایطی حاصل شود که انتخابات روال عادی خود را دنبال کند. نمی‌توان کاری را انجام داد که فوتبال ایران با چالش شدیدی روبرو شود.»


نصیرزاده در واکنش به این موضوع که با عدم تایید اساسنامه شاهد لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون خواهیم بود و پیش‌بینی او از وضع کنونی فدراسیون فوتبال چیست، تصریح کرد: «مجمع اگر لغو هم شود باز هم اعضای آن تغییر نمی‌کنند و همان 75 نفر قبلی در آن حضور خواهند داشت. پیش‌بینی من این است که هیات دولت با حمایت از وزارت ورزش اساسنامه را تصویب می‌کند. الان در وزارتخانه منتظرند تا فرداسیون فوتبال اساسنامه را برای مصوب شدن در هیأت دولت هرچه سریع‌تر آماده کند.»


وی در پایان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد وزارت ورزش قصد دخالت در انتخابات فدراسیون فوتبال را دارد،‌ اظهار داشت: «بعید می‌دانم وزارت دخالتی در انتخابات فدراسیون فوتبال داشته باشد. این وزارتخانه تنها نقش نظارتی در تمامی فدراسیون‌ها دارد. ذات فدراسیون فوتبال مستقل است و نیازی به دخالت دیگران ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته