دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 10:05
با رأی موافق نمایندگان

شرایط بیمه تکمیلی بازنشستگان در برنامه‌های توسعه‌ای کشور مشخص شد

وکلای ملت در اولین جلسه علنی مجلس در سال 95 ، ادامه بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور را در دستور کار قرار دادند و موادی از آن را به تصویب رساندند.
کد خبر : 75056

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بر اساس مصوبه مجلس در ماده 6 این لایحه، به‌منظور برقراری بیمه تکمیلی بازنشستگی، صندوق‌های بیمه اجتماعی مجازند نسبت به افتتاح حساب‌های انفرادی شخصی جهت بیمه‎شدگان با مشارکت فرد بیمه‌شده اقدام نمایند.


همچنین بر اساس ماده 7 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور:


الف- کارکنان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند در صورت انتقال به سایر دستگاهها یا بازخریدی، اخراج، استعفاء و استفاده از مرخصی بدون حقوق، بدون محدودیت زمان کماکان مشمول صندوق بازنشستگی خود باشند. در این صورت حق بیمه سهم بیمه‌شده و کارفرما به‌استثنای افراد منتقل‌شده به‌عهده بیمه‌شده است.


ب- دولت موظف است هرساله اعتبار لازم موضوع تبصره(2) ماده(28) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354/4/3 را در ردیف جداگانه‌ای در قانون بودجه سالانه پیش‌بینی نماید.


پ- از زمان لازم‌الاجراء شدن این قانون در صورتی‌که دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی دیگری گردد، در صورت پرداخت کسور سهم بیمه‌شده مربوط به حق بیمه صندوق تأمین اجتماعی توسط این افراد و با تحقق شرایط بازنشستگی آنها در هر صندوق، بازنشستگی در هر صندوق به‌طور مستقل انجام می‌گردد و از مستمری بازنشستگی هر دو صندوق بهره‌مند می‌شوند.


ت- ایثارگران و فرزندان شهدا برای یک‌بار از پرداخت مابه‌التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه‌ای ناشی از انتقال سوابق بیمه‌ای از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی که ناشی از تغییر دستگاه استخدامی است، معافند. این مبلغ به‌عنوان مطالبه صندوق منتقلٌ‌الیه از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می‌شوند.


ماده 6 و 7 این لایحه بعد از بحث و بررسی به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته