دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 09:15

بازداشتگاه زیر زمینی داعش پاکسازی شد

نیروهای عراقی روز گذشته (شنبه) حدود 1500 نفر از کسانی را که از سوی گروه داعش ربوده و در زندانی زیر زمینی در منطقه‌ای در استان الانبار اسیر شده بودند، آزاد کردند.
کد خبر : 75039

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای عراقی توانستند بر بخشی از منطقه هیت واقع در نزدیکی رود فرات میان دو شهر رمادی (جنوب) و حدیثه (شمال) تسلط یابند.


این مکان، بزرگترین و اصلی‌ترین بازداشتگاه گروه داعش در غرب عراق به‌شمار می‌رود.


فاضل نمراوی، یکی از مقام‌های نظامی الانبار گفت: «نیروهای امنیتی در ادامه پیشروی‌های خود اقدام به آزادسازی و پاکسازی بازداشتگاه هیت از وجود عناصر داعش کردند. این بازداشتگاه، در زیر زمین قرار دارد و در آن حدود 1500 نفر که از سوی گروه داعش ربوده و اسیر شده بودند، نگهداری می‌شدند.»


در همین راستا، مال‌الله عبیدی، یکی از مسئولان محلی الانبار تصریح کرد: «تعداد بازداشت‌شدگان داخل این زندان، حدود 1500 نفر بود که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند.»


نیروهای عراقی پیشتر توانسته بودند به‌وسیله عملیات نظامی به‌طور کلی بر رمادی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر استان الانبار تسلط یابند.


اگر بازپس‌گیری هیت به‌طور کامل انجام شود، تنها سه شهر مهم دیگر استان الانبار ازجمله فلوجه، رطبه و قائم باقی می‌ماند که همچنان تحت تسلط نیروهای داعش است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته