دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 09:47
کسی‌که بیشتر روپایی زده نباید رئیس فدراسیون شود

عباسی: فدراسیون پاسخگوی هزینه‌های بازی در کشور ثالث باشد/ هدف قلعه‌نویی حل مشکلات فوتبال ایران است/ نشنیدم تاج گزینه وزارت ورزش باشد

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: به کفاشیان و تاج گفته بودم بودجه تیم‌های آسیایی و غیرآسیایی باید تفاوت داشته باشد اما توجهی نکردند و حالا باید پاسخگوی هزینه‌های مضاعفی که در لیگ قهرمانان آسیا برای ما ایجاد شده، باشند.
کد خبر : 75031

سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص برگزاری دیدارهای تراکتورسازی درکشور ثالث و اینکه کدام کشور به عنوان میزبان انتخاب شده است، گفت: «چندین ماه جلسات متعددی با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر عواملی که در این راه نقش موثری دارند، داشته‌ایم. به هرحال بحث عربستان حاکمیتی و سیاسی بود و با قوانین FIFA و AFC مغایرت داشت. از آنجایی که رای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از عید جاری شده بود اعتراضیه باشگاه‌ها در این خصوص به AFC دادند که باز هم اثری نداشت و در نهایت همان حکم اولیه اجرایی شد.»


وی ادامه داد: «حال قرار شده در کشور سومی بازی کنیم و ما در ابتدا ازبکستان را به عنوان میزبان معرفی کردیم اما از آنجایی که همزمان بازی تیم‌های ازبکی برگزار می‌شود در این کشور بازی نخواهیم کرد. نهایتا به خاطر روابط خوبی که با کشور عمان داریم قرار بر این شد که هر سه باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان در کشور عمان بازی کنند. البته در کنار این موضوع اعتراض ما به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ارائه می‌شود.»


مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که حضور در کشور ثالث هزینه‌های بالایی دارد و قرار است چگونه این هزینه‌‌ها تامین شود، عنوان کرد: «باشگاه‌ها در این قضیه راسا عمل می‌کنند. ما اگر از وزارت امور خارجه و وزارت ورزش خواستیم به این قضیه ورود کنند، صرفا به این خاطر بود که مباحث مهم‌تری از بحث مالی به وجود آمده بود چون ورود حاکمیت عربستان مخالف قوانین فوتبال و ورزش است. خواستیم با یک خرد جمعی تمامی جوانب سنجیده و مباحث عزت و افتخار ما حفظ شود.»


وی افزود: «البته عربستان بدش نمی‌آید که ما از حضور در جام باشگاه‌های آسیا کنار برویم چرا که رای از سوی AFC صادر شده است. اگر این اتفاق بیفتد دو سال محرومیت و بین 20 تا 100 هزار دلار جریمه اولیه شامل باشگاه‌های ایرانی خواهد شد و در آینده جرایم دیگری نیز نصیب باشگاه‌های ایرانی می‌شود. خوب باشگاه‌ها باید علی‌الراس عمل کنند و به همین خاطر هر سه باشگاه تصمیم گرفتیم در کنار هم نظرمان را اعلام کنیم. حالا تصمیم بر این است که هرچه زودتر به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت کنیم تا به این موضوع رسیدگی شود.»


او یادآور شد: «متاسفانه الان باشگاه‌های ایرانی باید برای بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث خود را آماده کنند و متاسفانه این هزینه مضاعف در بودجه هیچ کدام از باشگاه‌های ایرانی دیده نشده است. پیش از این هم به کفاشیان و تاج گفته بودم که فرق تیمی که آسیایی شده با تیمی که در این رقابت‌ها حضور ندارد در چیست. ما که آسیایی هستیم یک ریال اضافه‌تر دریافت نمی‌کنیم. بحث حق پخش که منتفی شده است. برای تبلیغات دور زمین که حق باشگاه‌ها داده نمی‌شود. خوب باید راه‌حلی به ما بدهند که هنوز حرکتی در این زمینه صورت نگرفته است.»


عباسی در واکنش به پرونده‌ای که در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای امیر قلعه‌نویی به واسطه مصاحبه‌ای که در خصوص علی کفاشیان انجام داده بود، تشکیل شده‌ است، اظهارداشت: «در مورد کمیته اخلاق و سایر کمیته‌هایی که در فدراسیون فوتبال وجود دارد، حرف خیلی زیاد است. من شناختی از افرادی که سرمربی تیم ما را احضار کرده‌اند، ندارم. حرفی که می‌گویند قلعه‌نویی مطرح کرده را نیز از دوستانم شنیده‌ام. استنباط من این است که حرف‌های زده شده خاص مربوط به آقای کفاشیان نبوده است. قلعه‌نویی شخص کفاشیان را به عنوان یک نماد در نظر گرفته و مستقیما قصد تخریب او را نداشته است.»


او خاطرنشان کرد: «سوال من این است که اگر امیرقلعه‌نویی با این همه تجربه و افتخاراتی که برای فوتبال ایران کسب کرده حق اظهارنظر در خصوص مسئله‌ای را ندارد پس چه کسی می‌تواند در این‌باره حرف بزند. حرف‌هایی که سرمربی تیم زده هم از سر دلسوزی برای فوتبال بوده است. قصدش‌هم قطعا کفاشیان نبوده و خواسته کمکی به پیشرفت فوتبال ایران شود. ضمن اینکه کمیته اخلاق که بلافاصله در خصوص حرف‌های قلعه‌نویی وارد عمل شده، چرا این نکته را درنظر نگرفته است که کفاشیان درحال حاضر در فوتبال ایران سمتی ندارد. او نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هم نیست و حتی برای انتخابات هم ثبت‌نام نکرده است. اگر حرفی زده شده است تلنگری بوده که چرا برخی عوامل که می‌توانند به پیشرفت فوتبال ما کمک کنند باید در این مقطع خانه‌نشین شوند.»


مدیرعامل تراکتورسازی درخصوص اینکه این باشگاه در انتخابات فدراسیون فوتبال از چه کسی حمایت خواهد کرد و اینکه می‌گویند این باشگاه از آجرلو حمایت می‌کند چون پیش از این در هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی حضور داشته است، تصریح کرد: «نظر شخصی من این است که باید از همه پتانسیل‌ها و انرژی‌هایی که در فوتبال ما وجود دارد باید به نفع فوتبال و درجایگاه خودش استفاده کرد. یعنی هر کسی می‌تواند به نحوی به فوتبال ما کمک کند باید در پستی که تخصص دارد به کار گرفته شود تا مشکلات از بین برود. مثلا فردی که در اقتصاد تخصص دارد باید بیاید و مشکل اصلی فوتبال ما که مباحث مالی است را برطرف کند.»


وی ادامه داد: «عدم تخصص افرادی که مسائل مالی را دراختیار دارند باعث شده معضل مالی برای تمامی باشگاه‌ها ایجاد شود. باید از تمامی کسانی که تجربه زیادی دارند به صورت کاملا درست استفاده شود تا دیگر دردسری نصیب فوتبال ما نشود.»


عباسی در واکنش به این موضوع که به نظرش در میان کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال فردی وجود دارد که بتواند مشکلات فوتبال ما را از بین ببرد و اینکه می‌گویند مهدی تاج کاندیدای وزارت ورزش است، بیان داشت: «همانطور که گفتم نظر من روی فردی است که بتواند مسائل اقتصادی را بهتر حل کند. پس بگردیم در بین نامزدها فردی را پیدا کنیم که سابقه کار اقتصادی بهتری داشته است. ما در مباحث فنی به اندازه کافی افرادی را داریم که بتوانند به پیشرفت فوتبال ما کمک کنند. اینکه کسی که بیشتر روپایی زده باید رئیس فدراسیون شود را قبول ندارم چرا که دلیل نمی‌شود مدیر توانمندی باشد. بازیکن که نمی‌خواهیم. ما نیاز به مدیر کارآمد داریم. الان چین به واسطه مسائل اقتصادی فوتبالش را توسعه می‌دهد و قطعا تا پنج سال آینده یکی از قدرت‌های آسیا خواهد شد.»


وی در ادامه افزود: «من نشنیدم که تاج گزینه وزارت ورزش باشد و بار اول است که چنین حرفی را می شنوم. وزارت ورزش به عنوان الگوی کاری حضور مستمری در کلیه ورزش‌ها دارد ولی جایگاه این را ندارد که بخواهد در انتخابات فدراسیون فوتبال دخالت کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته