دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 15:44
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد:

کتاب زبان انگلیسی پایه دهم، سال تحصیلی آینده تغییر می‌کند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: کتاب زبان انگلیسی پایه دهم سال تحصیلی آینده تغییر می‌کند و دانش آموزان در زمینه مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به خوبی آموزش می‌بینند.
کد خبر : 74970

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: طی سه سال گذشته در برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی تغییراتی اعمال شده که بر اساس این برنامه، محتوای آموزشی جدیدی برای پایه‌های 8،7 و 9 تدوین شده که این محتوای آموزشی رویکرد آموزشی را متفاوت کرده است.


وی افزود: در این برنامه جدید دانش آموزان چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را به صورت همزمان فرا می‌گیرند که این برنامه در متوسطه دوم ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که در سال تحصیلی96-95 کتاب درسی زبان انگلیسی جدید در پایه دهم ارائه خواهد شود.


زرافشان علاوه بر محتوای کتاب درسی عواملی مانند معلم و زمان آموزش را از ارکان اصلی آموزش دانست و گفت: زمانی که در آموزش و پرورش برای آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفته شده بسیار محدود است، زیرا دانش‌آموز باید طی هفته دروس‌ مختلفی را آموزش ببیند بنابراین معلمان نمی‌توانند زمان زیادی را صرف آموزش زبان انگلیسی کنند اما امید است با تغییراتی که در محتوای آموزشی اعمال شده این مساله تا حدودی بهبود یابد.


وی ادامه داد: البته باید در نظر داشت پس از هر تغییری که در محتوای آموزشی رخ می‌دهد نیاز به زمان است تا نتایج حاصل از تغییرات حاصل شود که البته آموزش و پرورش در تابستان برای معلمان مدرس زبان انگلیسی دوره‌هایی برگزار می‌کند تا آنها با تغییرات اعمال شده و نحوه آموزش آن آشنا شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب