دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 08:08
در گفت‌و‌گو با آنا؛

بیژن مقانلو: بعد از تورنمنت آلمان سه تکواندوکار به ما ملحق می شوند/ تکواندوکاران مصدوم به شرایط مطلوب رسیدند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با نزدیک شدن به مسابقات المپیک تصمیم گرفتیم تکواندوکاران المپیکی را برای آمادگی بیشتر به تورنمنت آلمان و اسپانیا اعزام کنیم.
کد خبر : 74960

بیژن مقانلو در گفت‌و‌گو با آنا درباره وضع تیم المپیکی و تورنمنت‌های پیش روی این تیم گفت:‌‌ «‌ملی پوشان ایران از سوم فرودین ماه به صورت مستمر در اردو بودند و با توجه به آسیب‌دیدگی تکواندوکاران و دوری پنج ماهه آنها از رقابت‌های بین‌المللی با صلاحدید فدراسیون تصمیم گرفتیم برای آمادگی بیشتر، این تکواندوکاران را به تورنمنت ریاست جمهوری آلمان و تورنمنت آزاد اسپانیا اعزام کنیم.»


وی افزود:‌ «‌هدف کادر فنی این است که تکواندوکاران بعد از چندماه دوری با شرایط مسابقه آشنا شوند. با نزدیک شدن به بازی‌های‌ المپیک ریو،‌ سه تکواندوکار‌ المپیکی ایران را آرام آرام به شرایط مطلوب نزدیک کنیم. در بسیاری از‌ مسابقات تکواندوکاران سطح بالایی دارند اما شرایط محیطی و استرس مانع از عملکرد خوب آنها می‌شود. همین امر و نزدیکی به المپیک ریو باعث شد تا آنها را به این دو تورنمنت اعزام کنیم.»


مقانلو عنوان کرد: «با ترکیب فرزان عاشورزاده در وزن 63- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن 87- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم صبح روز دوشنبه (16 فروردین‌ماه) تهران را به مقصد دبی ترک خواهیم کرد و از آنجا راهی «دوسلدورف» آلمان و سپس عازم محل برگزاری مسابقات می‌شویم.»


سرمربی تیم‌ تکواندو همچنین به وضعیت آسیب‌دیدگی تیم المپیکی اشاره کرد و گفت: «‌متاسفانه چندی پیش مهدی خدابخشی و سجاد مرادی دچار آسیب‌دیدگی شدند و همین امر باعث شد آنها مدتی از میادین دور باشند تا در مسابقات المپیک ریو دچار مشکل نشوند.»


مقانلو در خصوص اینکه چرا تنها نفرات المپیکی عازم این دو رویداد می‌شوند،‌ گفت: «مسعود حجی زواره و امید عمیدی دوران نقاهت خود را سپری می کنند و آرمین هادی‌پور نیز راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد. هر سه این تکواندوکاران قرار است اوایل اردیبهشت ماه پس از حضور در تورنمنت آلمان و اسپانیا، دوباره به اردوی تیم ملی ملحق شوند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته