دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 14:17
در دیدار نوروزی دانشگاهیان

امام جمعه کاشمر: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‏‌ای بالنده و فعال است/ ضرورت توجه بیشتر از گذشته به پژوهش

امام جمعه کاشمر گفت: «واحد کاشمر را مجموعه‏‌ای بالنده و فعال می‌‏دانم که توانسته به‌خوبی در زمینه تولید علم و ترویج دانش فعالیت کند. اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه تولید علم مشهود است و از خدمات ارزشمند واحد کاشمر تشکر می‌‏کنم.»
کد خبر : 74941

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‏‌الاسلام سید ابوالقاسم یعقوبی در دیدار نوروزی رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر با تبریک فرا رسیدن 25 فروردین سالروز تاسیس این واحد دانشگاهی اظهار کرد: «دانشگاه مرکز علم و عمل است. در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باید شاهد اهتمام بیش از پیش دانشگاه در این عرصه باشیم.


یعقوبی ادامه داد: «دانشگاه محل حضور و بالندگی جوانان پرشور و نشاطی است که از سر تعهد به دنبال تخصص برای خدمت به کشور هستند. بنا به تاکید رهبری وظیفه داریم در کنار کسب علم باید فضای مناسب برای عمل را فراهم کرد. علم باید تبدیل به شغل و تولید ثروت شود. باید نهایت تلاش خود را مصروف تبدیل علم به عمل کنیم. در روایات داریم که حیات علم منوط به عمل به آن است. علم بدون عمل مثل درخت بدون ثمر است.»


وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اظهار کرد: «همه دانشجویان و استادان به دنبال کسب علم هستند. باید برای تولید علم توجه بیشتری به افزایش مقاطع عالی و ارتقای کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی داشته باشیم. دانشگاه باید تبدیل به محل تردد افراد صاحب‏نظر در حوزه تحقیق و پژوهش شود. شُکر خدا واحد کاشمر گام‌های خوبی در این عرصه گسترش رشته‌‏ها برداشته است. توجه توأمان به علم و عمل به آن تاثیر موثری بر ارتقای فرهنگ و اقتصاد و مسایل اجتماعی دارد و در نهایت منجر به بالندگی و پیشرفت کشور می‏‌شود.»


یعقوبی:دانشگاه آزاد اسلامی باید بیشتر از گذشته به موضوع پژوهش توجه کند. موضوع اقتصاد مقاومتی با عنصر تحقیق و پژوهش همراه است

یعقوبی خطاب به دانشگاهیان تاکید کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی باید بیشتر از گذشته به موضوع پژوهش توجه کند. موضوع اقتصاد مقاومتی با عنصر تحقیق و پژوهش همراه است. شما باید به دنبال افراد محقق و پژوهشگر سطح جامعه باشید. نباید در اتاق کارتان منتظر مراجعه محققان باشید. مخترعان و مبتکران سطح شهرستان را شناسایی کنید و برابر تخصص و اختراع آنان به دنبال ایجاد شرکت‏‌های دانش‌‏بنیان باشید برخی از مخترعان فاقد سواد هستند اینان برابر تجربه و دقتی که دارند موفق به ابداع و خلاقیتی خاص می‏‌شوند که دانشگاه باید آنها را دریابد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر نیز در این دیدار با توجه به 27 سال فعالیت این واحد دانشگاهی به بیان دستاوردهای این دانشگاه در بیش از ربع قرن گذشته پرداخت و اظهار کرد: «اکنون به دنبال تقویت مقاطع عالی دانشگاه هستیم. تقیت تحصیلات تکمیلی را یک ضرورت می‌‏دانیم و در کنار آن دغدغه تحقیق و پژوهش داریم و می‏خواهیم با تشکیل شرکت‏های دانش بنیان گام های موثری در حوزه تجاری سازی ایده‏‌های علمی و پژوهشی برداریم.»


دکتر محمد جعفری با اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای همکاری با ارکان شهرستان و روسای ادارات و فعالان بخش‏های دولتی، تعاونی و خصوصی در امر برگزاری کارگاه‌‏ها و همایش‏ها و دوره‏‌های مهارتی افزود: «این دانشگاه در موضوع آزمایشگاه‏‌ها و کارگاه‏‌های مختلف آماده همکاری با متقاضیان سطح شهرستان در قالب عقد قرارداد است. با کمک برخی از استادان و دانشجویان در صدد ساخت انواع دستگاه‌‏ها و تجهیزات هستیم. در مواردی نظیر دستگاه‌‏های مربوط به مسابقات سازه‏‌های ماکارانی موفق به ساخت تجهیزات مورد نیاز شدیم.»


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از اهتمام این واحد برای ایجاد 4 شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت: «این 4 شرکت برابر دستورالعمل‏‌های واصله مراحل مقدماتی را با موفقیت طی کرده‌‏اند و منتظر اتمام سایر مراحل تصویب آنها در سطح استان هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته