دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 13:19

وکیل زنجانی: ابلاغ رای 230 صفحه‌ای متهم نفتی در 16 فروردین/ دادگاه، دفاعیات ما را وارد ندانسته است

وکیل مدافع زنجانی با بیان اینکه قرار است رأیی که در ۲۳۰ صفحه برای بابک زنجانی صادر شده است روز ۱۶ فروردین ماه از طرف دادگاه به متهم ابلاغ شود، گفت: ظاهرا دفاعیات من و موکلم مورد توجه دادگاه قرار نگرفته و یا اینکه دادگاه این دفاعیات را وارد ندانسته است.
کد خبر : 74929

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه قرار است 16 فروردین ماه رأی 230 صفحه‌ای زنجانی به ما ابلاغ شود، اظهار کرد: چون موضوع از حساسیت خاصی برخوردار است باید یادداشت‌برداری از روی رای صادره با دقت انجام شود.


وی با بیان اینکه دادگاه برای ارائه فرصت مقتضی به ما برای یادداشت‌برداری از رای صادره مشکلی ندارد، افزود: امروز که با دادگاه صحبت می‌کردم متوجه شدم تمهیدات لازم اندیشیده شده تا زمان کافی در اختیار ما قرار بگیرد تا رای را کامل در اختیار داشته باشیم.


وکیل مدافع زنجانی با بیان اینکه از زمانی که یادداشت‌برداری کامل شود تا 20 روز پس از آن فرصت داریم تا به حکم صادره اعتراض کنیم، عنوان کرد: مرجع رسیدگی به این اعتراض هم دیوان عالی کشور خواهد بود.


کوهپایه‌زاده با بیان اینکه من به عنوان وکیل مدافع زنجانی به تغییر حکم امیدوار هستم، اضافه کرد: البته باید متن کامل رأی صادره را به طور کامل مطالعه کنم اما از آنجایی که دادگاه همان موارد موجود در کیفرخواست را تأیید کرده و این موارد دارای ایرادات فراوان شکلی و ماهیتی است امیدواریم دیوان عالی کشور به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.


وکیل مدافع متهم نفتی ادامه داد: قضات با سابقه‌ای در دیوان عالی کشور حضور دارند و سابقه نشان می‌دهد رای‌هایی که از سوی این مرجع قضایی صادر شده به دور از هیاهوهای سیاسی است. چه بسا احکام بسیار سنگینی در دادگاه‌های بدوی صادر شده اما دیوان با دقت نظری که دارد مانع از بروز اشتباه‌ها و خطاها شده است. البته من ایمان دارم که اتهام مفسد فی‌الارض بودن با توجه به اقدامات موکلم در گذشته به او وارد نیست.


وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه طبق صحبت‌های شما حکم صادر شده با توجه به کیفر خواست بوده می‌توان نتیجه گرفت دفاعیات شما و موکلتان بی‌تاثیر بوده است، گفت: ظاهرا دفاعیات ما مورد توجه دادگاه قرار نگرفته یا دادگاه این دفاعیات را وارد ندانسته است. البته در حال حاضر نمی‌توان قضاوت درستی انجام داد و باید منتظر مطالعه حکم باشیم چون دادگاه در حکم دفاعیات انجام شده را اعلام می‌کند.


کوهپایه‌زاده در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بانکی که فرصت خواسته بود تا نتیجه درخواست زنجانی برای انتقال پول به ایران را مجدا بررسی کند، اضافه کرد: این بانک دیگر به ما پاسخی نداد.


وی در خصوص بازگشت اموال و پرداخت بدهی‌های موکل خود گفت: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده چرا که برخی همکاران و امانت‌داران زنجانی در کشورهای دیگر که اموال و وجوه او را در اختیار داشتند پس از شنیدن حکم، به طمع افتادند و همین باعث شده ارسال وجوه با کندی پیش برود.


وکیل مدافع زنجانی در خصوص فراهم شدن شرایطی که بتواند از بروز ادامه این وضوع جلوگیری کند، تصریح کرد: طبق ماده 242 قانون آیین دادرسی کیفری متهمی که مجازات اعدام را برای او در نظر گرفته‌اند بیشتر از دو سال نمی‌تواند در بازداشت موقت بماند. بر این اساس اگر بازداشت موقت به یک قرار تامین مناسب تغییر پیدا کند تا او آزاد شود و البته این آزادی تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گیرد، در توقف ادامه این روند به طور حتم موثر است.


کوهپایه‌زاده ادامه داد: اگر خبر آزادی زنجانی منتشر شود به طور حتم امروز کسانی که قصد چپاول اموال موکلم را دارند به اصطلاح حساب کار دست‌شان می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته